Εξόφθαλμες εγκληματικές πρακτικές, αλλά και ελάχιστα μέτρα, που ποτέ δεν τόλμησε να θεσμοθετήσει οποιοσδήποτε αρμόδιος φορέας του Δημοσίου, για να μην ταράξει τον ύπνο των ασυνείδητων και επικίνδυνων οδηγών:
*Δεν είναι δυνατόν να αφαιρεί κάποιος ανθρώπινη ζωή και την επομένη το πρωί να κυκλοφορεί ελεύθερος, με το δίπλωμά του μάλιστα, και να του παρέχεται η δυνατότητα να το επαναλάβει δεύτερη ή και τρίτη φορά. Μέτρα, όπως η αφαίρεση διπλώματος, τουλάχιστον μέχρι η κάθε απόφαση να τελεσιδικήσει, δεν είναι δυνατόν να μην προβλέπονται.
*Ο νόμος προβλέπει φυλάκιση από 3 μήνες έως 5 έτη ως ποινή σε οδηγό που εμπλέκεται σε τροχαίο με νεκρό πεζό. Πράξη η οποία αφορά -σύμφωνα με τον νόμο- «ανθρωποκτονία εξ αμελείας» και χαρακτηρίζεται πλημμέλημα. Ανάλογο μέγεθος ποινής εφαρμόζεται και σε περίπτωση που ο οδηγός έχει παραβιάσει «κόκκινο» σηματοδότη. Επιβάρυνση στην ποινή υπάρχει μόνο σε περίπτωση μέθης του οδηγού, με αφαίρεση του διπλώματος, με την ανθρωποκτονία ωστόσο να παραμένει στον βαθμό πλημμελήματος, ενώ οι ποινές έχουν σχεδόν πάντα ανασταλτικό χαρακτήρα. Αντί της φυλάκισης του κάθε ασυνείδητου οδηγού, θα μπορούσε να προβλέπεται για όλους η «ποινή» κοινωνικής προσφοράς των δραστών σε κέντρα αποκατάστασης αναπήρων.
*Η επικίνδυνη οδήγηση και ειδικά η εγκατάλειψη πεζού δεν είναι δυνατόν να αποτελεί το (απόλυτα και ουσιαστικά) ατιμώρητο έγκλημα.
*Οι πραγματογνώμονες στη χώρα μας δεν έχουν καμιά εκπαίδευση και ασκούν το επάγγελμα με μια απλή έναρξη επιτηδεύματος στην Εφορία, χωρίς κανένα απολύτως προαπαιτούμενο («Ιός», 16/2/2014). Οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι ο κυρίαρχος των δρόμων, ενώ ακόμα και η αναιμική και αόρατη Τροχαία -με τις καταγραφές της- έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
*Το οθωμανικών παραδόσεων «προνόμιο» του υπουργού ΠΡΟΠΟ να επιστρέφει πινακίδες Χριστούγεννα, Πάσχα και εκλογές, αλλά και η έκπτωση 50% στην πληρωμή των κλήσεων, αν πληρωθούν αμέσως. Για να μην αναφερθούμε στο γνωστό «σβήσιμο» προστίμων. Επίσης, η παροχή άδειας οδήγησης μέχρι τα… βαθιά γεράματα δεν είναι προς όφελος της τρίτης ηλικίας και εγκυμονεί κινδύνους.
*Οι παράνομες διαφημιστικές πινακίδες στους δρόμους με κέρδη εκατομμυρίων για τους επιχειρηματίες και με θύματα οδηγούς, ακόμα και σήμερα είναι συχνό και υπαρκτό φαινόμενο, έστω κι αν έγιναν κάποια βήματα σε επίπεδο δήμων και μόνο…
Εφημερίδα των Συντακτών