Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο συνεργασίας, το licensing agreement, δηλαδή της αδειοδότησης χρήσης της πνευματικής ιδιοκτησίας της ελληνικής βιομηχανίας (τεχνογνωσία, πατέντες, εμπορική επωνυμία αντίστοιχη με το ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ) που ξεκίνησε με πρώτο συνεργάτη τον αυστραλιανό κολοσσό αλλαντικών Primo Meats...



Με αυτό τον τρόπο, όπως αναφέρεται σε σημερινό δημοσίευμα του Έθνους, η Creta Farms γίνεται πρωτοπόρος στην εξαγωγή τεχνογνωσίας στον τομέα τροφίμων σε αυτά τα μεγέθη, ενώ παράλληλα η εταιρεία πετυχαίνει τη μέγιστη απόδοση, κεφαλαιοποιώντας τις σχετικές επενδύσεις της τελευταίας 10ετίας.



Πενταετούς διάρκεια

Η συνεργασία αυτή έχει πολλαπλά οφέλη για την κρητική αλλαντοβιομηχανία καθώς είναι κατ΄ ελάχιστο 5ετούς διάρκειας, οι πωλήσεις σε αυτό το διάστημα αναμένεται να αγγίξουν τα 400 εκατ. αυστραλιανά δολάρια (περίπου 276 εκατ. ευρώ - με σημερινή ισοτιμία), έχει εγγυημένο ποσοστό εκτέλεσης, περιλαμβάνει δικαιώματα επί των πωλήσεων (royalties) και ήδη το ανακοινωμένο πλάνο προωθητικών ενεργειών ξεπερνά τα 5 εκατ. αυστραλιανά δολάρια.





Σε ετήσια βάση τα καθαρά κέρδη για την εταιρεία υπολογίζονται στα 1,5 εκατ. ευρώ περίπου.



Η Creta Farms θα συνεργάζεται με την Primo Meats τόσο για την τοπική παραγωγή όσο και για τη διανομή και διάθεση, με στόχο την επανατοποθέτηση της σειράς προϊόντων Hans στην αγορά της Αυστραλίας.



Τα προϊόντα Hans, το δεύτερο σε μερίδια brand της Αυστραλίας, πίσω από το Primo brand, επανασχε- διάσθηκαν με βάση τη μοναδική στον κόσμο καινοτομία ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ, αποκτώντας ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χάρη στο ελαιόλαδο και επαναλανσάρονται στη χώρα με την επωνυμία «Oliving by Hans».





Τον πρώτο μήνα διάθεσης των προϊόντων οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1,1 εκατ. δολ. Αυστραλίας.





Ο Εμμανουήλ Δομαζάκης, πρόεδρος της εταιρείας, σημειώνει ότι «το λανσάρισμα του brand μας Oliving, με την ονομασία ''Oliving by Hans'', ευελπιστούμε ότι θα αποφέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.



Στόχος μας είναι να προσαρμόζουμε σε κάθε αγορά την καινοτομία μας με τέτοιο τρόπο, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του εκάστοτε καταναλωτή». Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Δομαζάκης ανέφερε ότι «το 2014 αποτελεί σημείο αναφοράς για την Creta Farms.



Η παρουσία μας στην αγορά της Αυστραλίας, αλλά και τα επόμενα μας βήματα ευελπιστούμε να ενισχύσουν την επιτυχημένη μας πορεία».



Ηδη τα πρώτα αποτελέσματα της συνεργασίας είναι εντυπωσιακά μιας και στον πρώτο μήνα (Σεπτέμβριο) οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1,1 εκατ. αυστραλιανά δολάρια.



Η διοίκηση της Creta Farms διέκρινε ότι η αγορά της Αυστραλίας είναι μία πολύ «υποσχόμενη» αγορά καθώς ο κλάδος αλλαντικών είναι εξαιρετικά συγκεντρωμένος μεταξύ 3-4 μεγάλων «παικτών», ενώ και στη διάθεση υπάρχουν τρεις μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες (retailers) που κατέχουν το 85% της αγοράς. Ουσιαστικά τα αδέρφια Δομαζάκη -με την «αρωγή» του διευθυντή διεθνούς ανάπτυξης Τάκη Πέτρου, ο οποίος είχε σχεδόν 15ετή προϋπηρεσία στον όμιλο Γερμανός - συνειδητοποίησαν πως αν κατάφερναν να προσεγγίσουν έναν από τους μεγάλους «παίκτες» θα κατάφερνε η Creta Farms να... βάλει πόδι σε αυτή τη μεγάλη αγορά.



Οι διαπραγματεύσεις

Με τη βοήθεια Ελληνοαυστραλών επιχειρηματιών και κυρίως του Nικ Μωραΐτης -ο οποίος συνεργάζεται με την Primo, έχοντας δημιουργήσει μία αυτόνομη εταιρεία, την Primo Moraitis με τζίρο της τάξης των 250 εκατ. αυστραλιανών δολαρίων- οι αφοί Δομαζάκη κατάφεραν να έρθουν σε επαφή με την οικογένεια Λίντερερ που διοικούν την Primo. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι πριν από 3 χρόνια οι Λίντερερ είχαν πουλήσει το 70% της εταιρείας τους στο private equity Affinity Equity Partners και πλέον κατέχουν το 30% της Primo.



«Στη διάρκεια όλου αυτού του χρόνου», σημειώνει ο κ. Πέτρου, «διαπιστώσαμε ότι υπάρχει ένα μεγάλο κενό στη βιομηχανία αλλαντικών σε ό,τι αφορά την παρουσία προιόντων γευστικών με χαμηλά λιπαρά, καθώς η νέα τάση στην αγορά αυτή αλλά και διεθνώς είναι το well being, δηλαδή η ευεξία και η ισορροπημένη διατροφή», ενώ προσθέτει: «Πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο θα το ακολουθήσουμε και στις υπόλοιπες αγορές που εξετάζουμε να εισέλθουμε. Ηδη αποεπενδύσαμε από τις αγορές της Σουηδίας και της Ιταλίας όπου είχαμε θυγατρικές και διατηρήσαμε μόνο τη θυγατρική μας στην Ισπανία, η οποία τζιράρει περίπου 2-3 εκατ. ευρώ ετησίως και υπάρχει προοπτική για αύξηση στα 8 εκατ. μέσα στην επόμενη διετία».

 
Top