Στα μουσεία σε όλο τον κόσμο, υπάρχει ένας κοινός, απαράβατος κανόνας: Mπορείτε να βλέπετε, αλλά όχι να αγγίζετε. Το Μουσείο Πράδο στην Μαδρίτη σπάει αυτόν τον κανόνα για μια ειδική περίπτωση και προσφέρει σε ανθρώπους με πρόβλημα όρασης την δυνατότητα να γνωρίσουν, να απολαύσουν και να εκτιμήσουν την Τέχνη.
Το Πράδο έχει εργαστεί σκληρά τα τελευταία χρόνια για να διευρυνθεί η πρόσβαση στις συλλογές του, επενδύοντας σε προγράμματα προσέγγισης ή απλά τοποθετώντας ράμπες αναπηρικών αμαξιδίων. Μέχρι τώρα, όμως, τυφλοί και άτομα με προβλήματα όρασης δεν ήταν σε θέση να απολαμβάνουν την τεράστια συλλογή του μουσείου, η οποία περιλαμβάνει χαρακτηριστικά έργα του Γκόγια, του Ελ Γκρέκο και του Βελάσκεθ.
Το νέο πρόγραμμα που εγκαινιάστηκε περιλαμβάνει εκτός από οδηγούς ήχου και κώδικα μπράιγ, ακόμη μια καινοτόμα εφαρμογή: Σε συνεργασία με μια ομάδα ειδικών και με την βοήθεια προηγμένης τεχνολογίας που ονομάζεται "Didú δημιούργησαν 6 περίτεχνα 3-D αντίγραφα των κύριων έργων τα οποία οι επισκέπτες μπορούν να αγγίξουν. Το όνομα της έκθεσης είναι "Αγγίξτε το Πράδο" (Hoy Toca el Prado) και θα έχει διάρκεια μέχρι τον Ιούνιο του 2015. "Όλοι όσοι συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία των ανθρώπων που έχουν προβλήματα όρασης δεν σημαίνει πως είναι τελείως τυφλοί και δεν μπορούν να δουν τίποτα." είπε η Κριστίνα Velasco, η επικεφαλής σχεδίασης του πρότζεκτ εξηγώντας τους λόγους που τα έξι αντίγραφα έχουν σχεδιαστεί με μεγάλη χρωματική ακρίβεια σε σχέση με τα πρωτότυπα έργα. Ένα άλλο στοίχημα για τους ανθρώπους που εργάστηκαν για το πρότζεκτ ήταν να καταφέρουν να επιλέξουν τα έργα που θα ήταν εύκολο να εξερευνηθούν από έναν άνθρωπο με προβλήματα όρασης, Το μεγάλο μέγεθος και οι περίπλοκοι σε λεπτομέρεια πίνακες ήταν απαγορευτικοί μια και κρίθηκε πως δεν θα ήταν εύκολο για τους επισκέπτες να τους κατανοήσουν δια της αφής.
Η Rocio Fernandez γεννήθηκε τυφλή και μεγάλωσε στην Μαδρίτη. Ήταν μια από τους πρώτους επισκέπτες της έκθεσης και η πρώτη της φορά σε Μουσείο. "Ξέρω πως σίγουρα χάνω πολλές από τις λεπτομέρειες του έργου, αλλά για μένα αυτό είναι ένα τεράστιο βήμα. Είχα μάθει τα πάντα για τους μεγάλους ζωγράφους στο σχολείο, αλλά τώρα μπορώ να κατανοήσω την Τέχνη τους." δήλωσε καθώς ψηλαφούσε τον πίνακα του Βελάσκεθ. Πηγή
Το Πράδο έχει εργαστεί σκληρά τα τελευταία χρόνια για να διευρυνθεί η πρόσβαση στις συλλογές του, επενδύοντας σε προγράμματα προσέγγισης ή απλά τοποθετώντας ράμπες αναπηρικών αμαξιδίων. Μέχρι τώρα, όμως, τυφλοί και άτομα με προβλήματα όρασης δεν ήταν σε θέση να απολαμβάνουν την τεράστια συλλογή του μουσείου, η οποία περιλαμβάνει χαρακτηριστικά έργα του Γκόγια, του Ελ Γκρέκο και του Βελάσκεθ.
Το νέο πρόγραμμα που εγκαινιάστηκε περιλαμβάνει εκτός από οδηγούς ήχου και κώδικα μπράιγ, ακόμη μια καινοτόμα εφαρμογή: Σε συνεργασία με μια ομάδα ειδικών και με την βοήθεια προηγμένης τεχνολογίας που ονομάζεται "Didú δημιούργησαν 6 περίτεχνα 3-D αντίγραφα των κύριων έργων τα οποία οι επισκέπτες μπορούν να αγγίξουν. Το όνομα της έκθεσης είναι "Αγγίξτε το Πράδο" (Hoy Toca el Prado) και θα έχει διάρκεια μέχρι τον Ιούνιο του 2015. "Όλοι όσοι συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία των ανθρώπων που έχουν προβλήματα όρασης δεν σημαίνει πως είναι τελείως τυφλοί και δεν μπορούν να δουν τίποτα." είπε η Κριστίνα Velasco, η επικεφαλής σχεδίασης του πρότζεκτ εξηγώντας τους λόγους που τα έξι αντίγραφα έχουν σχεδιαστεί με μεγάλη χρωματική ακρίβεια σε σχέση με τα πρωτότυπα έργα. Ένα άλλο στοίχημα για τους ανθρώπους που εργάστηκαν για το πρότζεκτ ήταν να καταφέρουν να επιλέξουν τα έργα που θα ήταν εύκολο να εξερευνηθούν από έναν άνθρωπο με προβλήματα όρασης, Το μεγάλο μέγεθος και οι περίπλοκοι σε λεπτομέρεια πίνακες ήταν απαγορευτικοί μια και κρίθηκε πως δεν θα ήταν εύκολο για τους επισκέπτες να τους κατανοήσουν δια της αφής.
Η Rocio Fernandez γεννήθηκε τυφλή και μεγάλωσε στην Μαδρίτη. Ήταν μια από τους πρώτους επισκέπτες της έκθεσης και η πρώτη της φορά σε Μουσείο. "Ξέρω πως σίγουρα χάνω πολλές από τις λεπτομέρειες του έργου, αλλά για μένα αυτό είναι ένα τεράστιο βήμα. Είχα μάθει τα πάντα για τους μεγάλους ζωγράφους στο σχολείο, αλλά τώρα μπορώ να κατανοήσω την Τέχνη τους." δήλωσε καθώς ψηλαφούσε τον πίνακα του Βελάσκεθ. Πηγή