Πλοία εφοδιασμένα με υβριδικό μηχανισμό πρόωσης ενδέχεται να βγουν στην αγορά μέσα σε ένα χρόνο, σύμφωνα με τη νορβηγική εταιρεία...
ρομποτικής και αυτοματοποίησης ΑΒΒ.

Η ΑΒΒ πραγματοποιεί δοκιμές της τεχνολογίας σε ένα υβριδικό εργαστήριο σε συνεργασία με το Νορβηγικό Πανεπιστήμιο Επιστημών και Τεχνολογίας και το Νορβηγικό Ερευνητικό Ινστιτούτο Θαλάσσιας Τεχνολογίας.

Οι εκπρόσωποι της εταιρείας δήλωσαν ότι αναμένουν να υπογράψουν την πρώτη τους σύμβαση κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.

«Τα υβριδικά συστήματα πρόωσης θα μειώσουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων», δήλωσε ο Μπόρε Γκούντερσεν, διευθυντής έρευνας και ανάπτυξης της ΑΒΒ.

Τα ευρήματα των ερευνητών δείχνουν ότι ένα σύστημα συνεχούς ρεύματος εξοπλισμένο με μπαταρία, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση 10-15 τοις εκατό της κατανάλωσης καυσίμων καθώς και σε λιγότερες εκπομπές σε σχέση με ένα συμβατικό σύγχρονο σύστημα εναλλασσόμενου ρεύματος.

«Αυτό συμβαίνει επειδή η αποθήκευση ενέργειας βελτιστοποιεί τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης, το οποίο με τη σειρά του σημαίνει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και σωματιδίων, και βελτίωση της αξιοπιστίας του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας», δήλωσε ο Άντερς Βάλλαντ, μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Οι αξιωματούχοι της ΑΒΒ αισιοδοξούν ότι η αγορά για τα ηλεκτρικά και υβριδικά σκάφη θα γιγαντωθεί, με την χωρητικότητα της μπαταρίας να αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2020.

Εξάλλου, ένα υβριδικό σκάφος αιολικής ενέργειας, με την ονομασία Vindskip, έχει ήδη σχεδιαστεί από ένα Νορβηγό μηχανικό σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος των καυσίμων και να βοηθήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες να συμμορφωθούν με τις οδηγίες εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου.

Με σχεδόν το 90 τοις εκατό του συνόλου των αγαθών να διακινούνται μέσω θαλάσσης, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) έχει ως στόχο να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των φορτηγών πλοίων.
 
Top