Μετά την ολοκλήρωση της καμπάνιας της στην ιστοσελίδα συγκέντρωσης κεφαλαίων Kickstarter και της συλλογής του απαραίτητου ποσού, η εταιρεία Torquing Group μπορεί πλέον να περάσει στη μαζική παραγωγή του λιλιπούτειου drone της, Zano...



Το μικροσκοπικό αυτόνομο ιπτάμενο όχημα που χωράει στην παλάμη του ενός χεριού και ζυγίζει μόλις 70 γρ., είναι εξοπλισμένο με κάμερα επιτρέποντας στον χρήστη την λήψη εναέριων φωτογραφιών και βίντεο υψηλής ευκρίνειας (HD) με καθαρό ήχο, χάρη στο ψηφιακό του μικρόφωνο.

To προσωπικό drone επικοινωνεί με συσκευές Android και iOS μέσω WiFi, τοποθετώντας έτσι τον απόλυτο έλεγχό του στα δάχτυλα του κατόχου του. Πέρα από τους εναέριους ελιγμούς, κάτι τέτοιο επιτρέπει στον τελευταίο ακόμα και την απευθείας ανάρτηση του οπτικοακουστικού υλικού που καταγράφεται εκείνη τη στιγμή στα social media.

Υποσχέσεις και πιέσεις

Στο πλαίσιο της καμπάνιας της η οποία έληξε τον περασμένο Νοέμβριο και απέδωσε «καρπούς» ύψους περίπου τριών εκατομμυρίων ευρώ, η κατασκευάστρια εταιρεία υποσχόταν την παράδοση του νανο-drone στους υποστηρικτές του μέχρι τον Ιούνιο του 2015. Ωστόσο η πρώτη «φουρνιά» από Zano, με τιμή... υποστήριξης τα 233 ευρώ έκαστο, δεν έχει ακόμα φτάσει στους πρώτους πελάτες.

Το πρόβλημα σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της εταιρείας Ρις Κράουθερ, φαίνεται να εντοπίζεται στο λογισμικό το οποίο συνοδεύει το λιλιπούτειο drone, που δεν διευκολύνει τον χειρισμό του, ενώ παράλληλα του ξεζουμίζει την μπαταρία. Ο Κράουθερ ωστόσο δεσμεύθηκε ότι η αποστολή των Zanos θα ξεκινήσει άμεσα, ενώ το software πρόκειται να δεχθεί αναβαθμίσεις μέσα στο επόμενο διάστημα για την ικανοποιητική λειτουργία των μικροσκοπικών αυτόνομων ιπτάμενων οχημάτων.

Ο ίδιος βέβαια δεν παρέλειψε να σχολιάσει ότι το γεγονός των καθυστερήσεων οφείλεται επίσης στην αναπάντεχη επιτυχία της καμπάνιας του Zano μέσω του Kickstarter τους έφερε αντιμέτωπους με ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα: «Από μια μικρή εταιρεία έρευνας και ανάπτυξης ξαφνικά έπρεπε να δημιουργήσουμε μια εταιρεία μαζικής παραγωγής. Ενώ περιμέναμε αρχικά να λάβουμε παραγγελίες για την κατασκευή 800-1.000 Zanos, τελικά καταλήξαμε με παραγγελίες για 13.000-15.000 drones!»

Δεν πρόκειται άλλωστε για το πρώτο πρότζεκτ το οποίο αργεί να υλοποιήσει τις υποσχέσεις του στους υποστηρικτές του Kickstarter. Ωστόσο όπως πολλοί αναλυτές σχολιάζουν γύρω από την νέα τάση χρηματοδότησης μικρών επιχειρήσεων ή ακόμα και ιδιωτών μέσω «πληθοπορισμού», τελικά η πρόκληση ενθουσιασμού στο κοινό είναι πολύ ευκολότερη, από την κυκλοφορία ενός προϊόντος στην αγορά με επιτυχία.

Πηγή: http://www.tovima.gr
 
Top