Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις δηλώνουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Ζητούν δεσμεύσεις για τις εργασιακές τους σχέσεις εν όψει του νέου περιβάλλοντος που διαμορφώνεται στα δύο μεγάλα λιμάνια από τις ιδιωτικοποιήσεις.

Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Θοδωρής Δρίτσας έγινε τη Δευτέρα στον Βόλο αποδέκτης διαμαρτυριών από άτομα της ΛΑΕ έξω από γραφεία του ΟΛΒ, οι οποίοι τον κάλεσαν να παραιτηθεί επειδή ξεπουλά, όπως φώναζαν, τα λιμάνια.

Ο κ. Δρίτσας ανέφερε ότι «πιθανοί φόβοι και διαμαρτυρίες για ιδιωτικοποιήσεις των μεγάλων περιφερειακών λιμανιών δεν είναι ρεαλιστικοί» και πως το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «έχει έτοιμο ένα νέο σχέδιο για τη χάραξη μιας σύγχρονης λιμενικής πολιτικής, η οποία θα λαμβάνει υπόψη της τις ιδιαιτερότητες και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του κάθε λιμανιού».

Συλλαλητήριο λιμενεργατών στην Αθήνα

Με βασικό σύνθημα «Τσίπρας σημαίνει Ελλάδα πουλημένη» περίπου 500 λιμενεργάτες πραγματοποίησαν το πρωί της Τρίτης συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος και στη συνέχεια πορεία προς το ξενοδοχείο Αthens Plaza όπου πραγματοποιούνταν έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ προκειμένου να εγκρίνει αλλαγές στο καταστατικό της εταιρείας, αλλά και τη νέα σύμβαση παραχώρησης προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά. Στη συνέχεια αντιπροσωπεία των εργαζομένων συναντήθηκε με εκπροσώπους του υπουργείου Οικονομικών.

ΟΛΠ: Εγκρίθηκαν από τη ΓΣ οι αλλαγές στο καταστατικό

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη σημερινή συνεδρίαση των μετόχων του ΟΛΠ εγκρίθηκαν οι αλλαγές στο καταστατικό της εταιρείας, ενώ το θέμα που αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ αλλά και εκλογή νέου μέλους του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας θα εξεταστούν σε νέα συνεδρίαση των μετόχων την Παρασκευή 10 Ιουνίου.

Οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με πληροφορίες, κατήγγειλαν ότι ενώ σήμερα, Τρίτη, πραγματοποιείται η γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ προκειμένου να εγκριθεί η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ, υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες, όπως το γεγονός ότι η πώληση του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος δεν έχει εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού τόσο της χώρας μας όσο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πρόσθεσαν επίσης ότι δεν έχει ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου ενώ υπογράμμισαν ότι εκκρεμεί απόφαση επί σχετικής ενστάσεως που έχουν κάνει οι εργαζόμενοι σε αρχική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Μόλις έφτασαν οι λιμενεργάτες στην είσοδο του ξενοδοχείου, τα ρολά κατέβηκαν και μπροστά τους παρατάχθηκαν άνδρες των ΜΑΤ κλείνοντάς τους τον δρόμο.

Επικράτησε μικρής διάρκειας ένταση ενώ ο πρόεδρος των λιμενεργατών κ. Νίκος Γεωργίου αλλά και της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) κ. Γιώργος Γεωργακόπουλος εξέφρασαν τη δυσφορία τους για το γεγονός ότι ενώ είναι μέλη του ΔΣ του ΟΛΠ δεν τους επετράπη η είσοδος προκειμένου να παρακολουθήσουν τη γενική συνέλευση των μετόχων.

«Σκοπεύω να προχωρήσω σε μηνυτήριες αναφορές κατά παντός υπευθύνου· δεν γίνεται έτσι να προχωράμε με τέτοιους σχεδιασμούς και η γενική συνέλευση των μετόχων να συνεδριάζει απαγορεύοντας την είσοδο στα μέλη του ΔΣ αλλά και σε εργαζόμενους που έχουν μετοχές του Οργανισμού» τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμενεργατών κ. Γεωργίου.

Αύριο, Τετάρτη, οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ.
Η απάντηση των συναρμόδιων υπουργών

Σε κοινή δήλωσή τους τη Δευτέρα οι υπουργοί Εργασίας, Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Γιώργος Κατρούγκαλος και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Δρίτσας απαντούν ότι «σταθερή βούληση και επιδίωξη των συναρμοδίων υπουργών και της κυβέρνησης είναι η διατήρηση των σταθερών και ασφαλών σχέσεων εργασίας στον ΟΛΠ και στον ΟΛΘ στο "νέο περιβάλλον", με βάση την ισχύουσα νομοθεσία. Η προσπάθεια για την εξασφάλιση σταθερών εγγυήσεων υπέρ των εργαζομένων θα συνεχιστεί.

Θεωρούμε ότι η εξασφάλιση των εργασιακών σχέσεων, εκτός από πράξη δικαιοσύνης, αποτελεί στέρεο έδαφος για την αναπτυξιακή πορεία των δύο λιμανιών και προς αυτή την κατεύθυνση είναι σκόπιμο και χρήσιμο να βοηθήσουν οι πάντες».

Σήμα κινδύνου για την κρουαζιέρα 

Από την πλευρά της η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) αναφέρει ότι «η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον λιμένα Πειραιά, ένεκα της αδυναμίας εξυπηρέτησης των κρουαζιεροπλοίων, αλλά και των επιβατών - τουριστών, αναγκάζει τις διαχειρίστριες εταιρείες να εξετάσουν σοβαρά την ματαίωση προσεγγίσεων στον πρώτο λιμένα της Χώρας για χρονικό διάστημα που μπορεί να έχει μεγάλη διάρκεια και να προκαλέσει ακυρώσεις προσεγγίσεων και σε άλλους ελληνικούς λιμένες. Ήδη, τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν ματαιώσεις προσεγγίσεων.»

Και προσθέτει: «Σύμφωνα με τα σημερινά στοιχεία, η μείωση της κίνησης για το 2017 φαίνεται να είναι αισθητή και δεν θα πρέπει η σημερινή κατάσταση στον λιμένα Πειραιά να γίνει αιτία να υπάρξουν πλέον δυσάρεστες εξελίξεις. Παράλληλα, από τις ακυρώσεις προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων σε λιμένες της Τουρκίας, ένεκα των γεγονότων, φαίνεται ότι οι προτιμήσεις σε μεγάλο βαθμό στρέφονται σε λιμένες της Δυτικής Μεσογείου και Βορείου θαλάσσης. Εμείς, ως φορέας εκπροσώπησης της κρουαζιέρας, προσπαθούμε με κάθε τρόπο να τηρηθούν πολιτικές και να αναληφθούν πρωτοβουλίες για να μην χαθούν τα οφέλη από τη δραστηριότητα του κλάδου αυτού του θαλάσσιου τουρισμού.»

Η ΕΕΚΦΝ απευθύνει «έκκληση προς όλους τους φορείς που έχουν σχέση με την λειτουργία του λιμένα Πειραιά, αλλά και ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα (αρμόδια υπουργεία - διοίκηση του ΟΛΠ - εργαζόμενους - ΤΑΙΠΕΔ - Εμπορικό Επιμελητήριο Πειραιά - Δήμο Πειραιά - ακόμη και τη νέα διοίκηση διαχείρισης του Οργανισμού που πρόκειται να αναλάβει), όπως καταβληθεί κάθε προσπάθεια για να αποκατασταθεί η ομαλότητα στον πρώτο λιμένα της Χώρας γιατί, διαφορετικά το κόστος, όπως πιστεύουμε ότι αντιλαμβάνονται όλοι, θα είναι σοβαρό, τη στιγμή που καταβάλλονται προσπάθειες για να μπορέσει να βγει η Χώρα από την οικονομική κρίση.»
tovima.gr
 
Top