O μεγάλος ναυτιλιακός όμιλος της κινεζικής Cosco Group βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για να αποκτήσει τη μικρότερη ανταγωνίστριά του Orient Overseas Container Line. Τα σχετικά αναφέρει σε δημοσίευμά της η αμερικανική εφημερίδα «The Wall Street Journal», επικαλούμενη καλά πληροφορημένες πηγές. Ο κλάδος της ναυτιλίας είναι σε κάμψη και οι εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται σε αυτόν, αναζητούν νέες συνεργασίες και εναλλακτικές για να αντεπεξέλθουν. Ειδικά η κρατικής ιδιοκτησίας Cosco προετοιμάζει μια πρόταση προσφοράς αξίας άνω των 4 δισ. δολαρίων για την Orient Overseas Container Line με έδρα το Χονγκ Κονγκ, ενώ αμφότερες οι εταιρείες συμμετέχουν σε ναυτιλιακή συμμαχία, η οποία ξεκινά να λειτουργεί τον Απρίλιο.
Αξίζει να επισημανθεί ότι ο τομέας της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος και μετακινεί από τη μία πλευρά του κόσμου στην άλλη την πλειονότητα των αγαθών του διεθνούς εμπορίου, αποτιμάται σχεδόν στο 1 τρισ. δολ. σε ετήσια βάση. Παρά το γεγονός αυτό, οι επιμέρους παίκτες αγωνίζονται να διατηρήσουν σε βιώσιμα επίπεδα την κερδοφορία τους, όντας αντιμέτωποι με μία από τις χειρότερες κάμψεις στον οικονομικό κύκλο τα τελευταία 30 χρόνια. Αναφορικά με την κινεζική Cosco, η συγκεκριμένη φέρεται πως θα ωφεληθεί από την ομάδα πωλήσεων της Orient Overseas και τον μικρής ηλικίας στόλο της, ο οποίος αποτιμάται σε 1,5 δισ. δολ. Εν τω μεταξύ, η Cosco έχει διεκπεραιώσει ήδη μία συγχώνευση στις δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τον Δεκέμβριο του 2015, όταν συνένωσε τον δικό της βραχίονα με εκείνον της επίσης κινεζικής China Shipping Group, συγκροτώντας την τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο σε παγκόσμια κλίμακα.
Την προηγούμενη εβδομάδα, επιπροσθέτως, η Cosco κατέληξε σε μία πολυετή συμφωνία χρηματοδότησης των δραστηριοτήτων της με την τράπεζα China Development Bank. Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται γραμμή πίστωσης 26 δισ. δολ. Τέλος, επισημαίνεται πως η Orient Overseas συνιστά την ένατη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε διεθνή κατάταξη με μερίδιο 2,8%, σύμφωνα με την Alphaliner. Πάντως, όπως υπογραμμίζουν οι ίδιοι, έχει μικρό μέγεθος, ώστε να μπορέσει να ανταγωνιστεί μεγάλους παίκτες.
Πηγή: kathimerini.gr
Αξίζει να επισημανθεί ότι ο τομέας της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος και μετακινεί από τη μία πλευρά του κόσμου στην άλλη την πλειονότητα των αγαθών του διεθνούς εμπορίου, αποτιμάται σχεδόν στο 1 τρισ. δολ. σε ετήσια βάση. Παρά το γεγονός αυτό, οι επιμέρους παίκτες αγωνίζονται να διατηρήσουν σε βιώσιμα επίπεδα την κερδοφορία τους, όντας αντιμέτωποι με μία από τις χειρότερες κάμψεις στον οικονομικό κύκλο τα τελευταία 30 χρόνια. Αναφορικά με την κινεζική Cosco, η συγκεκριμένη φέρεται πως θα ωφεληθεί από την ομάδα πωλήσεων της Orient Overseas και τον μικρής ηλικίας στόλο της, ο οποίος αποτιμάται σε 1,5 δισ. δολ. Εν τω μεταξύ, η Cosco έχει διεκπεραιώσει ήδη μία συγχώνευση στις δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τον Δεκέμβριο του 2015, όταν συνένωσε τον δικό της βραχίονα με εκείνον της επίσης κινεζικής China Shipping Group, συγκροτώντας την τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο σε παγκόσμια κλίμακα.
Την προηγούμενη εβδομάδα, επιπροσθέτως, η Cosco κατέληξε σε μία πολυετή συμφωνία χρηματοδότησης των δραστηριοτήτων της με την τράπεζα China Development Bank. Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται γραμμή πίστωσης 26 δισ. δολ. Τέλος, επισημαίνεται πως η Orient Overseas συνιστά την ένατη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε διεθνή κατάταξη με μερίδιο 2,8%, σύμφωνα με την Alphaliner. Πάντως, όπως υπογραμμίζουν οι ίδιοι, έχει μικρό μέγεθος, ώστε να μπορέσει να ανταγωνιστεί μεγάλους παίκτες.
Πηγή: kathimerini.gr