Στα 13,1 εκατ. του προβλήτα Ι

Ο ΟΛΠ μπορεί να πέρασε στην κινεζική Cosco, ως θυγατρική εταιρεία, ωστόσο το ετήσιο μίσθωμα που καταβάλλει η κινεζική εταιρεία για την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ αποτελούσε και αποτελεί μια από τις κύριες πηγές εσόδων.

Το 2016, η Cosco κατέβαλε στον ΟΛΠ 43,9 εκατ. για την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ.

Το εν λόγω ποσό σχετίζεται με τις επιδόσεις – ρεκόρ που σημείωσε η κινεζική εταιρεία, αφού η «ΣΕΠ», που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, διακίνησε πέρσι 3,47 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 3,03 εκατ. το 2015, ήτοι αύξηση 14,4%.

Αντίστοιχα, τα έσοδα του ΟΛΠ από τον προβλήτα Ι ανήλθαν στα 13,1 εκατ., έναντι 13,4 εκατ. το 2015.

Η κίνηση στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ σημείωσε σημαντική μείωση, εξαιτίας της συνέχισης μεταφοράς φορτίου transshipment της εταιρείας MSC, που αποτελεί τον κυριότερο πελάτη του προβλήτα Ι, στο δικό της τερματικό σταθμό, στην Τουρκία (ASYAPORT).

Πιο συγκεκριμένα, παρά την σημαντική αύξηση της τάξης του 26% στο εγχώριο φορτίο (από 49.275 σε 61.980 TEU’s), το συνολικό υπό διαμετακόμιση εμπορευματικό έργο του τερματικού σταθμού μειώθηκε από περίπου 255.581 TEU’s το 2015, σε 203.658 TEU’s το 2016.

Υπενθυμίζεται ότι το 2016 αποτέλεσε έτος – ορόσημο για τον ΟΛΠ, αφού το 51% + 16% του οργανισμού πέρασε στην κινεζική Cosco.

Υπό το νέο management, ο οργανισμός προχώρησε σε αλλαγή του «Κανονισμού Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας», θέτοντας σε προτεραιότητα το επενδυτικό πλάνο του 2017, το οποίο ορίζει επενδύσεις 137,5 εκατ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΠ, πέραν της επέκτασης των υποδομών και της επακόλουθης αύξησης της δυναμικότητας των επιμέρους δραστηριοτήτων του λιμένα, ως αποτέλεσμα των υποχρεωτικών επενδύσεων που προβλέπονται στη νέα σύμβαση παραχώρησης, αλλά και του επιπρόσθετου οικιοθελούς επενδυτικού προγράμματος που θα υλοποιηθεί από τoν οργανισμό, εκτιμάται πως:

– η ύπαρξη και μόνο του ισχυρού και παγκοσμίως αναγνωρισμένου στο ναυτιλιακό γίγνεσθαι ‘’brand name’’ της COSCO, τόσο σε επίπεδο παρεχομένων λιμενικών υπηρεσιών, όσο και απλής παρουσίας στην εγχώρια λιμενική βιομηχανία,

– η ιδιωτικοποίηση του λιμένα και η λειτουργία του σε όρους βέλτιστης παραγωγικότητας κατά το πρότυπο ευρωπαϊκών λιμένων,

– η θέσπιση της νέας ευέλικτης επιχειρησιακής οργανωτικής δομής της εταιρείας,

– η υιοθέτηση μιας πιο πελατοκεντρικής και επιθετικής πολιτικής στον τομέα του marketing

αποτελούν ικανές συνθήκες για την προσέλκυση επιπλέον εμπορευματικού και επιβατικού έργου, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξη και ανάδειξη λιμενικών δραστηριοτήτων, όπως η ναυπηγοεπισκευή.

Ειδικά, στον εμπορικό λιμένα (σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων και διακίνησης αυτοκινήτων), πέραν της περαιτέρω ανάδειξης του στρατηγικού πλεονεκτήματος της γεωγραφικής θέσης του λιμένα, ως κόμβου μεταφόρτωσης στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, παρέχεται μεγάλο περιθώριο αξιοποίησης της σύνδεσης με το εθνικό και κατ’ επέκταση με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, που διευρύνει σημαντικά την αγορά – στόχο του ΟΛΠ, δίνοντας πρόσβαση σε νέες αγορές που επεκτείνονται στην Βαλκανική και ως την Κεντρική Ευρώπη.

πηγη
 
Top