ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΑΝ ΣΕ ΙΣΟΒΙΑ...
Πρωτοφανής απόφαση δικαστηρίου μετά από εισαγγελική παρέμβαση που ζήτησε διευθυντής γυμνασίου. Η κατάσταση του σχολείου, το χρονικό και οι αντιδράσεις από γονείς και εκπαιδευτικούς...
Τη σφοδρή αντίδραση του εκπαιδευτικού κόσμου αλλά και τη σαφή αποδοκιμασία του υπουργού Παιδείας προκάλεσε απόφαση δικαστηρίου, με την οποία τρεις μαθητές καταδικάστηκαν σε κοινωνική εργασία 80 ωρών στον τοπικό δήμο, λόγω της συμμετοχής τους στις καταλήψεις που είχαν γίνει σε Γυμνάσιο του Ρεθύμνου τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το υπουργείο τάχθηκε ξεκάθαρα κατά της αυταρχικότητας στις σχολικές μονάδες και διεμήνυσε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι θέματα που ανακύπτουν στα σχολεία πρέπει να επιλύονται «εσωτερικά», δηλαδή με τη συνδρομή των διευθυντών σχολείων, των Συλλόγων Διδασκόντων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, και σε καμία περίπτωση με προσφυγή στις δικαστικές αρχές.
«Η δημοκρατική και ποιοτική εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι αυταρχική» τόνισε στο Εθνος ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου αναφερόμενος στην καταδικαστική απόφαση σε κοινωνική εργασία τριών μαθητών του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου που πήραν μέρος στις καταλήψεις του περασμένου Σεπτεμβρίου. Απαράδεκτη χαρακτήρισε και η εκπαιδευτική κοινότητα της Κρήτης την αντιμετώπιση των μαθητών από την πλευρά του διευθυντή του σχολείου, ο οποίος προκάλεσε την εισαγγελική παρέμβαση χωρίς να έχουν διαπιστωθεί φθορές εντός του σχολείου.
Το υπουργείο Παιδείας υπενθυμίζει ότι πέρυσι νομοθέτησε την κατάργηση του «μαθητικού ιδιώνυμου» που είχε θεσπιστεί με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου από τον Δεκέμβριο του 1999 και είχε αποκτήσει ισχύ νόμου με τον νόμο 2811 του 2000. Με αυτήν τη διάταξη είχε καταργηθεί η προβλεπόμενη ποινή φυλάκισης των μαθητών που συμμετείχαν σε καταλήψεις, καθώς πάρα πολλοί ανήλικοι μαθητές είχαν συρθεί στα δικαστήρια ακόμη και στις περιπτώσεις που δεν είχαν προκληθεί καταστροφές στα σχολεία, όπου κατά καιρούς γίνονταν καταλήψεις.
Η υπόθεση των μαθητών της Κρήτης έφθασε στη Δικαιοσύνη έπειτα από σχετική καταγγελία που έκανε στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές ο διευθυντής του σχολείου, θέλοντας να διαμαρτυρηθεί για την κατάληψη. Οι τρεις μαθητές είχαν κατηγορηθεί ότι συμμετείχαν στη συντονιστική επιτροπή της κατάληψης του σχολείου. Με βάση την απόφαση του δικαστηρίου, τα παιδιά αμέσως μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς καλούνται να επισκεφθούν την κοινωνική λειτουργό των δικαστηρίων προκειμένου να ξεκινήσουν να εργάζονται για τέσσερις ώρες κάθε μέρα για έναν μήνα σε μια υπηρεσία του δήμου.
Επιπλέον, για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων παραπέμφθηκαν οι γονείς των τριών μαθητών, οι οποίοι δικάστηκαν την ίδια ημέρα με τα παιδιά τους και κρίθηκαν αθώοι από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Ρεθύμνου. Η προσφυγή του διευθυντή στη Δικαιοσύνη έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των γονέων, οι οποίοι χαρακτηρίζουν απαράδεκτη τη συμπεριφορά του, τονίζοντας ότι αυτή η μέθοδος είναι αντιπαιδαγωγική και σε καμία περίπτωση δεν συμβάλλει στη συμμόρφωση των παιδιών, ούτε και στο να κατανοήσουν ενδεχομένως ότι αυτή η μορφή αγώνα δεν είναι σωστή.
Αντιθέτως όπως ανέφεραν γονείς, τέτοιες συμπεριφορές απέναντι σε παιδιά 14 και 15 ετών δημιουργούν σειρά προβλημάτων στα σχολεία με απρόβλεπτες συνέπειες. «Εμείς αυτό που γνωρίζαμε είναι ότι τα παιδιά κάνουν κατάληψη. Δεν υπήρξε καμία άλλη ενημέρωση από τον διευθυντή για τις προθέσεις του να καταγγείλει τους μαθητές. Είναι τραγικό αυτό που συνέβη στα παιδιά και εντελώς αντιπαιδαγωγικό» ανέφερε χαρακτηριστικά μια μητέρα μαθητή, που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία της. Πάντως σε κάθε περίπτωση η υπόθεση θα κριθεί και σε δεύτερο βαθμό από τη Δικαιοσύνη, η οποία θα αποφασίσει οριστικά αν τα παιδιά θα πρέπει να «συνετιστούν» με αυτόν τον τρόπο ή όχι.
Πηγή: Εφημερίδα Έθνος
Πρωτοφανής απόφαση δικαστηρίου μετά από εισαγγελική παρέμβαση που ζήτησε διευθυντής γυμνασίου. Η κατάσταση του σχολείου, το χρονικό και οι αντιδράσεις από γονείς και εκπαιδευτικούς...
Τη σφοδρή αντίδραση του εκπαιδευτικού κόσμου αλλά και τη σαφή αποδοκιμασία του υπουργού Παιδείας προκάλεσε απόφαση δικαστηρίου, με την οποία τρεις μαθητές καταδικάστηκαν σε κοινωνική εργασία 80 ωρών στον τοπικό δήμο, λόγω της συμμετοχής τους στις καταλήψεις που είχαν γίνει σε Γυμνάσιο του Ρεθύμνου τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το υπουργείο τάχθηκε ξεκάθαρα κατά της αυταρχικότητας στις σχολικές μονάδες και διεμήνυσε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι θέματα που ανακύπτουν στα σχολεία πρέπει να επιλύονται «εσωτερικά», δηλαδή με τη συνδρομή των διευθυντών σχολείων, των Συλλόγων Διδασκόντων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, και σε καμία περίπτωση με προσφυγή στις δικαστικές αρχές.
«Η δημοκρατική και ποιοτική εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι αυταρχική» τόνισε στο Εθνος ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου αναφερόμενος στην καταδικαστική απόφαση σε κοινωνική εργασία τριών μαθητών του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου που πήραν μέρος στις καταλήψεις του περασμένου Σεπτεμβρίου. Απαράδεκτη χαρακτήρισε και η εκπαιδευτική κοινότητα της Κρήτης την αντιμετώπιση των μαθητών από την πλευρά του διευθυντή του σχολείου, ο οποίος προκάλεσε την εισαγγελική παρέμβαση χωρίς να έχουν διαπιστωθεί φθορές εντός του σχολείου.
Το υπουργείο Παιδείας υπενθυμίζει ότι πέρυσι νομοθέτησε την κατάργηση του «μαθητικού ιδιώνυμου» που είχε θεσπιστεί με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου από τον Δεκέμβριο του 1999 και είχε αποκτήσει ισχύ νόμου με τον νόμο 2811 του 2000. Με αυτήν τη διάταξη είχε καταργηθεί η προβλεπόμενη ποινή φυλάκισης των μαθητών που συμμετείχαν σε καταλήψεις, καθώς πάρα πολλοί ανήλικοι μαθητές είχαν συρθεί στα δικαστήρια ακόμη και στις περιπτώσεις που δεν είχαν προκληθεί καταστροφές στα σχολεία, όπου κατά καιρούς γίνονταν καταλήψεις.
Η υπόθεση των μαθητών της Κρήτης έφθασε στη Δικαιοσύνη έπειτα από σχετική καταγγελία που έκανε στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές ο διευθυντής του σχολείου, θέλοντας να διαμαρτυρηθεί για την κατάληψη. Οι τρεις μαθητές είχαν κατηγορηθεί ότι συμμετείχαν στη συντονιστική επιτροπή της κατάληψης του σχολείου. Με βάση την απόφαση του δικαστηρίου, τα παιδιά αμέσως μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς καλούνται να επισκεφθούν την κοινωνική λειτουργό των δικαστηρίων προκειμένου να ξεκινήσουν να εργάζονται για τέσσερις ώρες κάθε μέρα για έναν μήνα σε μια υπηρεσία του δήμου.
Επιπλέον, για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων παραπέμφθηκαν οι γονείς των τριών μαθητών, οι οποίοι δικάστηκαν την ίδια ημέρα με τα παιδιά τους και κρίθηκαν αθώοι από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Ρεθύμνου. Η προσφυγή του διευθυντή στη Δικαιοσύνη έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των γονέων, οι οποίοι χαρακτηρίζουν απαράδεκτη τη συμπεριφορά του, τονίζοντας ότι αυτή η μέθοδος είναι αντιπαιδαγωγική και σε καμία περίπτωση δεν συμβάλλει στη συμμόρφωση των παιδιών, ούτε και στο να κατανοήσουν ενδεχομένως ότι αυτή η μορφή αγώνα δεν είναι σωστή.
Αντιθέτως όπως ανέφεραν γονείς, τέτοιες συμπεριφορές απέναντι σε παιδιά 14 και 15 ετών δημιουργούν σειρά προβλημάτων στα σχολεία με απρόβλεπτες συνέπειες. «Εμείς αυτό που γνωρίζαμε είναι ότι τα παιδιά κάνουν κατάληψη. Δεν υπήρξε καμία άλλη ενημέρωση από τον διευθυντή για τις προθέσεις του να καταγγείλει τους μαθητές. Είναι τραγικό αυτό που συνέβη στα παιδιά και εντελώς αντιπαιδαγωγικό» ανέφερε χαρακτηριστικά μια μητέρα μαθητή, που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία της. Πάντως σε κάθε περίπτωση η υπόθεση θα κριθεί και σε δεύτερο βαθμό από τη Δικαιοσύνη, η οποία θα αποφασίσει οριστικά αν τα παιδιά θα πρέπει να «συνετιστούν» με αυτόν τον τρόπο ή όχι.
Πηγή: Εφημερίδα Έθνος