Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται η Αttica Group η οποία θέλει να ενισχύσει τη θέση της στις θαλάσσιες μεταφορές της
Μεσογείου και της Βορείου Ευρώπης. Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση του Ομίλου έχει ετοιμάσει τρία ναυπηγικά σχέδια για πλοία που θα εξυπηρετήσουν τις νέες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί στον κλάδο από τον διεθνή ανταγωνισμό ενώ κορυφαίο της project είναι η κατασκευή του «Έξυπνου Πλοίου».
Προς το παρόν η επένδυση στην ΗSW έχει βάλει στον «πάγο» τις ναυπηγήσεις. Το σκεπτικό της Attica είναι ένα βήμα στη σειρά, ενώ η ολοκλήρωση της συμφωνίας για την εξαγορά της HSW θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στον Όμιλο.
Ειδικότερα ο Όμιλος έχει έτοιμα τρία σχέδια:
1) Κατασκευή επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου με διπλό μηχανοστάσιο για να μπορεί αν καίε ως καύσιμο και φυσικό αέριο. Θα είναι μήκους 215 μέτρων θα μπορεί να μεταφέρει 1.500 επιβάτες και 230 φορτηγά αφού θα έχει 3.500 γραμμικά μέτρα φορτίου. Προορίζεται για την Αδριατική, την Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη.
«Έχουμε πάρει τιμές αλλά το έχουμε στον πάγο λόγω HSW. Πήγαμε σε 32 ναυπηγεία. Ενδιαφέρθηκαν τα 13 για ένα πλοίο με option για ένα ακόμη. Ο τελικός αριθμός των ναυπηγείων από τα οποία θα επιλέξουμε είναι επτά σε Κροατία και Κίνα. Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται στα 150 εκατομμύρια.
2) Μεσαίο μεγέθους πλοίου όπως το «Blue Star Patmos», το οποίο έχει σχεδιασθεί από Έλληνες ναυπηγούς. Προορίζεται για την κάλυψη δρομολογίων στις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων.
Το κόστος κατασκευής του είναι 80 με 100 εκατομμύρια ευρώ σε ναυπηγείο της Κροατίας ή 60 με 80 εκατομμύρια σε ναυπηγείο της Κίνας. Βέβαια όπως επισημαίνουν από την Attica για να γίνει απόσβεση της αξίας του πλοίου δεν φθάνουν οι υπάρχουσες κρατικές επιδοτήσεις για τα δρομολόγια στις λεγόμενες άγονες γραμμές, τα δημοσίου συμφέροντος ενώ θα πρέπει η μίσθωση να έχει 10ετή διάρκεια.
3) Το «Έξυπνο Πλοίο» μήκους 130 μέτρων με 850 μέτρα γκαράζ για 80 φορτηγά και 1.200 επιβάτες.
« Το ιδανικό πλοίο για το Αιγαίο αλλά το σκεφτήκαμε λόγω του Μαρόκου όπου δραστηριοποιείται η Attica» επισημαίνουν τα στελέχη του Ομίλου.