Στην κρίση οι Έλληνες είναι αν όχι οι πιο κατάλληλοι, τουλάχιστον από τους πιο κατάλληλους να οσφραίνονται τις ευκαιρίες. Το 2017
εκμεταλλευόμενοι τη «φτωχή» ναυλαγορά που οδήγησε στη μείωση της τιμής αγοράς ενός σχετικά μικρής ηλικίας πλοίου προτίμησαν τη στροφή στα μεταχειρισμένα και έκαναν «κράτει» όσο αναφορά τις ναυπηγήσεις.
Πιο συγκεκριμένα, αγόρασαν 260 πλοία έναντι 200 το 2016 ενώ οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις μειώθηκαν από τα 502 πλοία στα 326 αφού οι Έλληνες εφοπλιστές προτίμησαν να έχουν«προπέλες στο νερό», προσδοκώντας στην άμεση βελτίωση των ναυλαγορών παρά να περιμένουν σε βάθος χρόνου να παραλάβουν πλοία.
Οι Έλληνες συνεχίζουν να επιλέγουν τις αγορές σύγχρονων μεταχειρισμένων πλοίων που βγάζουν σε πλειστηριασμό οι τράπεζες και ειδικά σε χρονική περίοδο κατά την οποία οι Γερμανοί εφοπλιστές συνεχίζουν να βρίσκονται υπό οικονομική πίεση.
Βέβαια όσο πλησιάζει η ημέρα παραλαβής πλοίων από τα ναυπηγεία οι Έλληνες αναζητούν την προοπτική του leasing στην Άπω Ανατολή με κινεζικές εταιρείες leasing ενώ και οι ιαπωνικές τράπεζες με ιαπωνικές εταιρείες leasing στοχεύουν πλέον σε συνεργασίες στους top εφοπλιστές.
Σε κάθε περίπτωση ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε και αριθμεί 5.281 πλοία έναντι 5.230 το 2016 ποσοστό αύξησης 7%. Επίσης, αυξήθηκε η χωρητικότητά του κατά 10,26% σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Petrofin Research.