Το παγκόσμιο καταναλωτικό κίνημα διεκδικεί δικαιότερες ψηφιακές αγορές

Στις 15 Μαρτίου, όπως κάθε χρόνο, γιορτάζουν οι καταναλωτές. Οργανώσεις καταναλωτών από όλο τον κόσμο συσπειρώνονται για να διεκδικήσουν δικαιότερες ψηφιακές αγορές.

Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή πραγματοποιείται κάθε χρόνο προκειμένου να επισημάνει ζητήματα προστασίας και ενδυνάμωσης των καταναλωτών και να συνασπίσει το παγκόσμιο καταναλωτικό κίνημα, ώστε να προκαλέσει διαρκείς αλλαγές για τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Φέτος, το θέμα που έχει επιλέξει η Παγκόσμια Ομοσπονδία των καταναλωτικών οργανώσεων (Διεθνής Καταναλωτών) και συμμετέχει ως μέλος της η ΕΚΠΟΙΖΩ, στοχεύει στην δημιουργία ενός #Καλύτερου Ψηφιακού Κόσμου προωθώντας την πρόσβαση σε δίκαιες και ασφαλείς υπηρεσίες διαδικτύου, μέτρα κατά των υποκλοπών και της απάτης και καλύτερη προστασία στο διαδίκτυο.

Στις ψηφιακές αγορές ή στους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, η αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών πραγματοποιείται στο διαδίκτυο και έχει μεταμορφώσει τον κόσμο των καταναλωτών. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει δώσει στους ανθρώπους περισσότερες επιλογές, μεγαλύτερη ευκολία και έχει ανοίξει γι’ αυτούς την παγκόσμια αγορά. Έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο, με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν και πωλούν αγαθά. Και θα αυξάνεται διαρκώς, καθώς οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου λιανικής πώλησης θα υπερδιπλασιαστούν μεταξύ 2017 και 2021 σε 4,48 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Η ισχυρή, ασφαλής και προστατευμένη πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι επίσης απαραίτητη, ώστε να μπορούμε να πραγματοποιούμε τις αγορές μας σε αυτό με σιγουριά. Για τον λόγο αυτό, στην φετινή Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, πολλές οργανώσεις καταναλωτών θα διεκδικήσουν καλύτερη πρόσβαση στο διαδίκτυο. Προς το παρόν, μόνο το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, γεγονός που καθιστά αδύνατη την πρόσβαση στις ψηφιακές αγορές.

Τα μισά από τα άτομα με πρόσβαση στο διαδίκτυο επιλέγουν να μην πραγματοποιήσουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά εξαιτίας της έλλειψης εμπιστοσύνης. Σημαντικό παράγοντα της έλλειψης εμπιστοσύνης  τους αποτελεί ο φόβος μην υποστούν απρόβλεπτες και αθέμιτες χρεώσεις. Αυτές μπορούν να προκύψουν από παράνομες και δόλιες υποκλοπές ή από καταχρηστικές, ασαφείς και πολύπλοκες επιχειρηματικές πρακτικές.

Για να αντιμετωπιστεί αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης, είναι ζωτικής σημασίας οι Aρχές να αναλάβουν δράση με στόχο να αποτρέψουν τις απάτες και οι εταιρίες να διαθέτουν σαφείς όρους και προϋποθέσεις, δίκαιη τιμολόγηση και καλές διαδικασίες αποζημίωσης.

Ας απαιτήσουμε όλοι μαζί, μεγαλύτερη πρόσβαση σε συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και σε αξιόπιστα συστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου!
Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί, ώστε τα δεδομένα και οι πληρωμές μας είναι προστατευμένες και ότι τα προϊόντα που αγοράζουμε είναι ασφαλή!

Επισκεφθείτε το Facebook και το Twitter της ΕΚΠΟΙΖΩ και δηλώστε την συμπαράστασή σας!
 
Top