Πορείες με τα φορτηγά τους θα πραγματοποιήσουν οι ιδιοκτήτες τους το Σάββατο 3 Μαρτίου, στις 9:00, με αφετηρίες τη Θήβα, τη Χαλκίδα και τον Πειραιά, και προορισμό τα διόδια των Αφιδνών, διαμαρτυρόμενοι για τα μέτρα που ψηφίστηκαν τα τελευταία χρόνια και οδήγησαν τους ιδιοκτήτες των οδικών εμπορευματικών μεταφορών σε οικονομικό αδιέξοδο.
Τα μέτρα που ψηφίστηκαν και οδήγησαν τον Κλάδο των Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών στην πλήρη απαξίωση και την οικονομική καταστροφή, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοινωση, άρχισαν με την άναρχη απελευθέρωση των αδειών και του κομίστρου το 2010 και ολοκληρώθηκαν με την πλήρη απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας.
Η καταστροφική πορεία του κλάδου, σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση των σωματείων του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) Εύβοιας, Βοιωτίας, Πειραιά και Αθήνας, άρχισε με την ψήφιση του Νόμου 3887/2010 και την άναρχη απελευθέρωση που μηδένισε την αξία των αδειών και την κατάργηση του κόστους μεταφοράς.
Η κατάργηση του κόστους μεταφοράς μείωσε το μεταφορικό έργο σε ποσοστό άνω του 50% λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού που δημιουργήθηκε κυρίως από την ανυπαρξία ελέγχων των ξένων φορτηγών ελληνικών συμφερόντων που κάνουν παράνομα ενδομεταφορές (ΚΑΜΠΟΤΑΖ) με μειωμένο κόστος.
Επισημαίνεται, ότι τα ξένα φορτηγά έχουν φορολογικό συντελεστή 10% και ασφαλιστικές εισφορές 5%, ενώ τα ελληνικά φορολογικό συντελεστή 29% και ασφαλιστικές εισφορές 26,95%, οι οδηγοί των ξένων φορτηγών εργάζονται βάση της Οδηγίας 561/2006, ενώ οι Έλληνες οδηγοί προσλαμβάνονται με συγκεκριμένο ωράριο, χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένο έργο.
Η αύξηση των διοδίων σε ποσοστό άνω του 500% επιδείνωσε περαιτέρω την οικονομική κατάσταση του κλάδου, υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες των φορτηγών.
Τέλος, η ψήφιση του άρθρου 104 του Ν. 4472-ΦΕΚ 74Α 19/5/17, που καταργεί κάθε διάκριση παλαιών και νέων μεταφορέων, απελευθερώνει πλήρως τις μισθώσεις των ΙΧ φορτηγών και τα εξισώνει με τα ΔΧ, επιτρέπει την κυκλοφορία απεριόριστων ρυμουλκούμενων εξυπηρετώντας τα μεγάλα TRAST και η εφαρμογή του Ν.4318/2016 που απαγορεύει την κυκλοφορία όλων των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο παραλλαγμένο οδικό δίκτυο της χώρας βάζει οριστικά ταφόπλακα στις προσπάθειες για επιβίωση και ανάπτυξη του κλάδου που συμμετείχε με ποσοστό 7% στο ΑΕΠ της Ελλάδας μέχρι το 2010.
Τα σωματεία των αυτοκινητιστών ζητούν μέτρα στήριξης για την ανάπτυξη του κλάδου, τα οποία συνοπτικά είναι τα ακόλουθα:
Για τον αθέμιτο ανταγωνισμό που δέχεται ο κλάδος από τα ξένα φορτηγά ελληνικών συμφερόντων.
1. Εντατικοποίηση των ελέγχων και μείωση του συντελεστή φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών.
2. Πλήρης εφαρμογή της Οδηγίας 561/2006 στα εργασιακά, όπως εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
3. Μείωση των τελών διοδίων σε ποσοστό 50% με κατάργηση των μετωπικών διοδίων και εφαρμογή αναλογικών, όπως δεσμεύτηκαν ο πρωθυπουργός και ο υπουργός.
4. Υποχρεωτική εφαρμογή του κόστους μεταφοράς.
5. Βελτίωση του άρθρου 104 του Ν. 4472, ΦΕΚ 74Α /19/05/2017.
6. Μητρώο ΙΧ φορτηγών γιατί κυκλοφορούν χιλιάδες παράνομα φορτηγά.
7. Δανειοδότηση με χαμηλό επιτόκιο μέσω ΕΤΕΑΝ.
8. Ίδρυση Γενικής Γραμματείας Ελέγχων.
9. Ακύρωση της απόφασης ΦΕΚ Β 3769/26/10/2017 που επιβάλλει απαγόρευση κυκλοφορίας σε όλα τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, γιατί δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα, αφού απαγορεύει στους μεταφορείς να πραγματοποιούν ελεύθερα και με ασφάλεια το μεταφορικό έργο τους και τους οδηγεί υποχρεωτικά στους αυτοκινητοδρόμους για να εισπράξουν τα τέλη διοδίων οι παραχωρησιούχοι.
Τα μέτρα που ψηφίστηκαν και οδήγησαν τον Κλάδο των Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών στην πλήρη απαξίωση και την οικονομική καταστροφή, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοινωση, άρχισαν με την άναρχη απελευθέρωση των αδειών και του κομίστρου το 2010 και ολοκληρώθηκαν με την πλήρη απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας.
Η καταστροφική πορεία του κλάδου, σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση των σωματείων του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) Εύβοιας, Βοιωτίας, Πειραιά και Αθήνας, άρχισε με την ψήφιση του Νόμου 3887/2010 και την άναρχη απελευθέρωση που μηδένισε την αξία των αδειών και την κατάργηση του κόστους μεταφοράς.
Η κατάργηση του κόστους μεταφοράς μείωσε το μεταφορικό έργο σε ποσοστό άνω του 50% λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού που δημιουργήθηκε κυρίως από την ανυπαρξία ελέγχων των ξένων φορτηγών ελληνικών συμφερόντων που κάνουν παράνομα ενδομεταφορές (ΚΑΜΠΟΤΑΖ) με μειωμένο κόστος.
Επισημαίνεται, ότι τα ξένα φορτηγά έχουν φορολογικό συντελεστή 10% και ασφαλιστικές εισφορές 5%, ενώ τα ελληνικά φορολογικό συντελεστή 29% και ασφαλιστικές εισφορές 26,95%, οι οδηγοί των ξένων φορτηγών εργάζονται βάση της Οδηγίας 561/2006, ενώ οι Έλληνες οδηγοί προσλαμβάνονται με συγκεκριμένο ωράριο, χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένο έργο.
Η αύξηση των διοδίων σε ποσοστό άνω του 500% επιδείνωσε περαιτέρω την οικονομική κατάσταση του κλάδου, υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες των φορτηγών.
Τέλος, η ψήφιση του άρθρου 104 του Ν. 4472-ΦΕΚ 74Α 19/5/17, που καταργεί κάθε διάκριση παλαιών και νέων μεταφορέων, απελευθερώνει πλήρως τις μισθώσεις των ΙΧ φορτηγών και τα εξισώνει με τα ΔΧ, επιτρέπει την κυκλοφορία απεριόριστων ρυμουλκούμενων εξυπηρετώντας τα μεγάλα TRAST και η εφαρμογή του Ν.4318/2016 που απαγορεύει την κυκλοφορία όλων των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο παραλλαγμένο οδικό δίκτυο της χώρας βάζει οριστικά ταφόπλακα στις προσπάθειες για επιβίωση και ανάπτυξη του κλάδου που συμμετείχε με ποσοστό 7% στο ΑΕΠ της Ελλάδας μέχρι το 2010.
Τα σωματεία των αυτοκινητιστών ζητούν μέτρα στήριξης για την ανάπτυξη του κλάδου, τα οποία συνοπτικά είναι τα ακόλουθα:
Για τον αθέμιτο ανταγωνισμό που δέχεται ο κλάδος από τα ξένα φορτηγά ελληνικών συμφερόντων.
1. Εντατικοποίηση των ελέγχων και μείωση του συντελεστή φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών.
2. Πλήρης εφαρμογή της Οδηγίας 561/2006 στα εργασιακά, όπως εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
3. Μείωση των τελών διοδίων σε ποσοστό 50% με κατάργηση των μετωπικών διοδίων και εφαρμογή αναλογικών, όπως δεσμεύτηκαν ο πρωθυπουργός και ο υπουργός.
4. Υποχρεωτική εφαρμογή του κόστους μεταφοράς.
5. Βελτίωση του άρθρου 104 του Ν. 4472, ΦΕΚ 74Α /19/05/2017.
6. Μητρώο ΙΧ φορτηγών γιατί κυκλοφορούν χιλιάδες παράνομα φορτηγά.
7. Δανειοδότηση με χαμηλό επιτόκιο μέσω ΕΤΕΑΝ.
8. Ίδρυση Γενικής Γραμματείας Ελέγχων.
9. Ακύρωση της απόφασης ΦΕΚ Β 3769/26/10/2017 που επιβάλλει απαγόρευση κυκλοφορίας σε όλα τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, γιατί δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα, αφού απαγορεύει στους μεταφορείς να πραγματοποιούν ελεύθερα και με ασφάλεια το μεταφορικό έργο τους και τους οδηγεί υποχρεωτικά στους αυτοκινητοδρόμους για να εισπράξουν τα τέλη διοδίων οι παραχωρησιούχοι.