Ανατροπή για πρώτη φορά φέτος στην τιμή του...
αρνιού καθώς τα αμνοερίφια από την Βουλγαρία είναι ακριβότερα από αυτά της Ελλάδας.


Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Κτηνοτρόφων, Δημήτρης Καμπούρης είπε:
«Φέτος, για πρώτη φορά, δεν θα έρθουμε αντιμέτωποι με παράνομες ελληνοποιήσεις αμνοεριφίων. Κι αυτό γιατί οι τιμές των ελληνικών αμνοεριφίων έχουν κατρακυλήσει τόσο πολύ που είναι πιο φτηνές και από εκείνων της Βουλγαρίας».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Ελεύθερος Τύπος, η τιμή του ζωντανού αμνοεριφίου στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 2,20 ευρώ το κιλό, όταν στη γειτονική χώρα είναι 3,20 ευρώ το κιλό.

Οι έμποροι φέρονται διατεθειμένοι να δώσουν από 4,5 έως 5 ευρώ το κιλό, ενώ οι κτηνοτρόφοι διεκδικούν τιμή από 6 εώς 7 ευρώ το κιλό.

Οι τιμές σε κρέατα και οπωροκηπευτκά

Μικρή μείωση περίπου 5% παρουσιάζουν οι τιμές του τυπικού πασχαλινού τραπεζιού του 2018 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ σε σχέση με το 2017, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών,(ΙΕΛΚΑ).

Στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος παραμένει η τιμή του αρνιού. Σημαντική μείωση παρουσιάζουν οι τιμές στα οπωροκηπευτικά

Η έκθεση-αναφορά του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα το Πάσχα 2018. Βασίζεται σε πρωτογενή δεδομένα που συνέλεξαν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ και αφορούν τις τιμές της μεγάλης εβδομάδας.

Συνολικά το μέσο τυπικό καλάθι του 2018 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ υπολογίζεται στα 55,74 ευρώ παρουσιάζει μείωση της τάξης του 5% σε σχέση με το 2017 με 58,53 ευρώ (πίνακας 1). Η μείωση αυτή είναι αποτέλεσμα τριών κυρίως προϊοντικών ομάδων:

Τα οπωροκηπευτικά, τα οποία παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση στην τιμή, οι πατάτες κατά -29%, οι ντομάτες κατά -24% και τα μαρούλια κατά 7% ως αποτέλεσμα και των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών

Προϊόντα με πολλές και έντονες προωθητικές ενέργειες όπως το αλεύρι με νέα σημαντική μείωση κατά -12%, η μουστάρδα κατά -11% και τα αναψυκτικά κατά -7% (λόγω και προωθητικών ενεργειών στο προϊόν).

Προϊόντα με αύξηση στην έμμεση φορολογία την προηγούμενη 3ετία (είτε με την αύξηση του ΦΠΑ από 13% σε 24% είτε με ειδικούς φόρους κατανάλωσης) τα οποία εμφανίζουν διόρθωση μετά από προηγούμενες αυξήσεις όπως το κρασί και η μπύρες με μείωση κατά -9% και -5% αντίστοιχα και το τσουρέκι κατά -12%.
Επιπλέον, αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως όπως και τις προηγούμενες χρονιές, το 2018 για άλλη μια χρονιά οι τιμές εμφανίζουν σημαντικό εύρος το οποίο εκτιμάται περίπου σε 40%, δίνοντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να επιλέξει το καλάθι ανάλογα με τις δυνατότητες του.

Η τιμή του αρνιού στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ την Μεγάλη Εβδομάδα αναμένεται να διαμορφωθεί στις ίδιες τιμές περίπου με το προηγούμενο έτος.Συγκεκριμένα η μέση τιμή του αρνιού την Μεγάλη εβδομάδα αναμένεται να είναι μειωμένη σε σχέση με το 2017 κατά -1% στα 5,90€ ανά κιλό και η τιμή του Κατσικιού κατά -1% στα 6,75€ ανά κιλό. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι τιμές είναι ενδεικτικές και βασίζονται σε εκτιμήσεις και πως ανάλογα με τη ζήτηση της Μεγάλης Εβδομάδας αναμένεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο, ενώ επίσης δεν εμπεριέχουν τις προωθητικές-εκπτωτικές ενέργειες που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο.

Ποσο κοστίζει το πασχαλινό καλάθι


Το χαμηλό συγκριτικά με το παρελθόν επίπεδο τιμών του τυπικού Πασχαλινού καλαθιού είναι αποτέλεσμα της έντασης του ανταγωνισμού λόγω τόσο του μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, όσο και των σημαντικών επιχειρηματικών αλλαγών των προηγούμενων ετών. 


Επίσης, η διαφορά τιμών των καταστημάτων μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ από την υπόλοιπη αγορά (με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την τιμή του αρνιού) είναι αποτέλεσμα των οικονομιών κλίμακας, της αποτελεσματικής λειτουργίας των οργανωμένων τμημάτων προμηθειών των σουπερμάρκετ και της μακροχρόνιας συνεργασίας με οργανωμένους μεγάλους προμηθευτές.

Σημαντικό ρόλο για άλλη μια χρονιά αναμένεται να παίξει και η παρατηρούμενη το τελευταίο διάστημα ένταση των προσφορών και προωθητικών ενεργειών από τις αλυσίδες σουπερμάρκετ και τις προμηθευτικές εταιρείες με τη μορφή παροχής επιπλέον εκπτώσεων, εκπτωτικών κουπονιών κλπ (η οποία αφορά σχεδόν το σύνολο των εποχιακών προϊόντων και εκτιμάται ότι παρέχει επιπλέον όφελος περίπου 10-12% κατά μέσο όρο στους καταναλωτές που θα τις επιλέξουν).

 Ως εκ τούτου κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας θα δημοσιευθούν ανανεωμένα αποτελέσματα με βάση τις προσφορές και λοιπές προωθητικές ενέργειες οι οποίες αναμένεται όπως να ανανεωθούν τις επόμενες ημέρες.
 
Top