απο τον Μηνά Τσαμόπουλο
H μείωση της παραγωγής πετρελαίου την οποία συμφώνησαν ΟΠΕΚ και Ρωσία δεν θα είναι ικανή να ανακόψειτον ρυθμό πτώσης της ζήτησης πετρελαίου τους προσεχείς μήνες, Και αυτό συνεπάγεται μείωση της τιμής των ναύλων για τα δεξαμενόπλοια.
«Το πρώτο τρίμηνο του 2020 υπήρξε ένα από τα πιο κερδοφόρα της περασμένης δεκαετίας για τα πετρελαιοφόρα αργού πετρελαίου, τα οποία ελπίζουμε ότι θα προσφέρουν ένα απόθεμα ρευστότητας για τους δύσκολους μήνες που θα ακολουθήσουν” λέει ο επικεφαλής αναλυτής ναυτιλίας της BIMCO, Peter Sand.
Καθώς στην αγορά πετρελαίου θα διατηρηθεί η υπερ προσφορά και ταυτόχρονα τα αποθέματα που θα έχουν κάνει κράτη και διυλιστήρια θα είναι στο ανώτατο όριο, αναμένεται ότι ναύλοι θα έχουν δραματική μείωση λόγω της μείωσης των εξαγωγών και της ζήτησης για αγορά πετρελαίου.
Σύμφωνα με την International Energy Agency (IEA) η ζήτηση για προμήθεια πετρελαίου, παγκοσμίως, το 2020 θα έχει πτώση 9,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Επίσης η ΙΕΑ εκτιμά ότι η αποθήκευση πετρελαίου σε πλοία αυξήθηκε κατά 22,9 εκατομμύρια βαρέλια τον Μάρτιο φθάνοντας συνολικά τα 103,1 εκατομμύρια ποσότητα που αντιστοιχεί σε 52 δεξαμενόπλοια VLCC
Επιπροσθέτως υπάρχει η εκτίμηση ότι θα συνεχιστεί η αποθήκευση πετρελαίου σε στεριά και πλοία το προσεχές χρονικό διάστημα αλλά δεν προβλέπεται να κρατήσει πολύ και θα “εξατμιστεί” μετά το β΄ τρίμηνο
Οι αμερικανικές αρχές Ενέργειας θεωρούν ότι η ημερήσια ζήτηση πετρελαίου για όλο το 2020 θα μειωθεί κατά 5,2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Ενώ η αύξηση της πλωτής αποθήκευσης τραβάει ένα σημαντικό κομμάτι χωρητικότητας έξω από την αγορά, παρέχοντας λίγη “ασημένια διαβίωση” στις ναυτιλιακές εταιρείες , δεν θα είναι αρκετό για να αντισταθμίσει τα προβλήματα που θα προκαλέσει η μειωμένη ζήτηση και η πλεονάζουσα παραγωγή πετρελαίου.
Ως εκ τούτου, αναμένεται ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2020 η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων θα αντιμετωπίσει μια ριζικά διαφορετική πραγματικότητα από το πρώτο εξάμηνο του έτους.
«Με τη ζήτηση πετρελαίου να καταρρέει από το ένα τρίμηνο στο άλλο, η αγορά δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου θα αντιμετωπίσει προβλήματα. Φαίνεται εύλογο ότι η αγορά δεν θα επιστρέψει στις συνήθεις βασικές αρχές προσφοράς και ζήτησης μέχρι ίσως το τρίτο τρίμηνο του 2021 », λέει ο Sand.