Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020: Η Αίγλη Ζαππείου, το ιστορικό στέκι της Αθήνας, περνάει σε νέα εποχή, καθώς σταματάει η λειτουργία της με την παράδοση του ακινήτου στην Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, που διαχειρίζεται το Ζάππειο διαφυλάττοντας τους όρους της διαθήκης του εθνικού ευεργέτη Ευάγγελου Ζάππα.

Σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούν εδώ και μήνες, πρόθεση της επιτροπής, που ως νομικό πρόσωπο εποπτεύεται από το υπ. Οικονομικών, είναι η άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάθεση του ακινήτου σε νέο μισθωτή.

Έως τα τέλη Νοεμβρίου αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες που αποφάσισε η Διεύθυνση Προστασίας και Αναστήλωσης Νεότερων και Σύγχρονων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού -εργασίες που κρίθηκαν απαραίτητες, καθώς φαίνεται να είχε αλλοιωθεί και επεκταθεί ο χώρος του αναψυκτηρίου
Η έξοδος της εταιρίας «Αίγλη Χώροι Εστίασης και Αναψυχής Α.Ε.» του επιχειρηματία Δημήτρη Κοντομηνά -που αντιμετωπίζει εδώ και μήνες σοβαρά προβλήματα υγείας και διαχειριζόταν εδώ και πολλά χρόνια τον ιστορικό χώρο- σηματοδοτεί το τέλος μιας λαμπερής εποχής.

Οι μέρες και οι νύχτες δόξας που γνώρισε ο χώρος επί εποχής Κοντομηνά ανήκουν στο παρελθόν, με την Αίγλη να δέχεται τη χαριστική βολή με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού και το lockdown, καθώς η κίνηση στο κατάστημα υποχώρησε δραματικά, οι τουρίστες εξαφανίστηκαν, οι εκδηλώσεις και τα συνέδρια σταμάτησαν. Με δεδομένο τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε το ιστορικό στέκι του Ζαππείου, την πανδημία και την αβεβαιότητα που επικρατεί στον χώρο της εστίασης, το ερώτημα είναι ποιος και με ποιο αντίτιμο θα ανταποκριθεί στον νέο διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί. Το μέλλον θα δείξει…

Άλλωστε, στις εποχές κρίσης παρουσιάζονται ευκαιρίες και «γεννιούνται» νέοι κροίσοι. Όσο για τις φήμες που ήθελαν πριν από την πανδημία, το management του ιστορικού χώρου να περνάει στα χέρια του γνωστού επιχειρηματία Σάμι Φάις και του Αχιλλέα Κυριακόπουλου δεν επιβεβαιώθηκαν ποτέ…Το κουβάρι της «χρυσής» εποχής της Αίγλης άρχισε να ξετυλίγεται στα τέλη των 80s, αρχές των 90s. O ωραίος και φιλόδοξος Λάκης Ραπτάκης αφήνει τη Θεσσαλονίκη και κατεβαίνει στην Αθήνα γράφοντας τη δική του ιστορία στο nightlife, στα πρότυπα των Ζουγανέληδων του 9+9, του Μάκη Σαλιάρη της Αυτοκίνησης και του Τάσου Μελετόπουλου του Εργοστασίου.

Στο «μάτι» βάζει την Αίγλη, που ο ιδιοκτήτης της είχε πτωχεύσει και είχε φύγει στη Γερμανία! O χρόνος έχει ξεθωριάσει την παλιά της δόξα αλλά η αίγλη της είναι παντοτινή. Σε χρόνο dt κατακτά το ακίνητο φιλέτο και το μεταμορφώνει σε έναν χώρο μοναδικής αισθητικής. Το νέο μπαρ εστιατόριο Αίγλη που δημιουργεί στον κάτω χώρο θα γίνει το νέο πριβέ στέκι της καλλιτεχνικής και κοσμικής Αθήνας των 90’s, συναγωνιζόμενο τη λάμψη του εστιατορίου Boschetto στο Άλσος του Ευαγγελισμού, που ανήκε στη γνωστή, παλιά οικογένεια Μπάρλου.



Σταρ όπως (πρώτη και καλύτερη) η Αλίκη Βουγιουκλάκη, η Ζωή Λάσκαρη, η Ειρήνη Παπά, μοντέλα, σικ δείπνα και πάρτι με λάμψη και στιλ συνθέτουν το παζλ της Αίγλης του Ραπτάκη. Τα πάντα έχουν συμβεί εκεί! Φλερτ και χωρισμοί, κουτσομπολιά και δάκρυα, γέλια και χορός, μπουγελώματα με σαμπάνιες… Αν τα τραπέζια είχαν στόμα θα πουλούσαν πολύ ακριβά τις ιστορίες τους…

 Εκεί σύχναζε σχεδόν κάθε βράδυ η Αννα Βέλτσου, όπου οι εμφανίσεις της και οι ατάκες της την άλλη μέρα γίνονταν «talk of the town». Λέγεται μάλιστα ότι ένα βράδυ σνόμπαρε και δεν έδωσε τον λόγο στην Αλίκη Βουγιουκλάκη που πήγε στο τραπέζι της να τη χαιρετήσει, καθώς θυμήθηκε ότι δεν είχε πάει στην κηδεία του άντρα της Στάθη Βέλτσου! 

Εκεί, μεταξύ άλλων, αναδείχθηκε το ταλέντο του Γιώργου Ντάβλα στις δημόσιες σχέσεις, αλλά και του Τάκη Ζαχαράτου στις μιμήσεις. Από την πόρτα της Αίγλης και το πάρτι που έστησε για τα γενέθλια της Βουγιουκλάκη, ο Ντάβλας εξελίχθηκε σε pr man της Αθήνας! 

Άλλο μεγάλο πάρτι που έμεινε στην ιστορία ήταν εκείνο για την ταινία «Mediterraneo», μετά την προβολή της στο θερινό σινεμά της Αίγλης, με πρωταγωνίστρια την καλλονή Βάνα Μπάρμπα, σύντροφο -τότε- του ιδιοκτήτη της Αίγλης Λάκη Ραπτάκη!



Στα μέσα της δεκαετία των 90’s και μέχρι σήμερα η Αίγλη του Ζαππείου ανήκε στην εταιρία συμφερόντων του Δημήτρη Κοντομηνά «Αίγλη Χώροι Εστίασης και Αναψυχής Α.Ε». Οταν ο επιχειρηματίας παίρνει στα χέρια του το στέκι, το ανακαινίζει και το μετατρέπει σε glam στολίδι της Αθήνας. Η αίγλη του απογειώνεται με top ονόματα της πολιτικής και επιχειρηματικής ζωής να συναντώνται στις αίθουσές του. Εκεί συχνάζουν ο Νίκος Κούρκουλος με τη Μαριάννα Λάτση, ο Χρήστος Λαμπράκης, η σοπράνο Μονσερά Καμπαγιέ (καλεσμένη του αγαπημένου της φίλου Μιχάλη Πολατώφ), πρεσβευτές και διπλωμάτες.

Οργανώνονται συνέδρια με καλεσμένους διεθνούς φήμης προσωπικότητες, φιλανθρωπικά γκαλά του συλλόγου ΕΛΠΙΔΑ, όπου ο Δημήτρης Κοντομηνάς παραχωρεί δωρεάν τους χώρους για τον ιερό σκοπό, γαμήλιες δεξιώσεις, επιδείξεις μόδας και φοβερά πάρτι, με αποκορύφωμα εκείνο με θέμα εμπνευσμένο από την ταινία του James Bond, αλλά και προς τιμή της αξέχαστης Βίκυς Μοσχολιού, στο οποίο τραγούδησε η Μαρινέλλα.

Στην εποχή του Χρηματιστηρίου, στην ιστορία έμεινε και το επίσημο δείπνο που είχε παραθέσει ο χρηματιστής Γιώργος Κούμπας, που έφυγε πριν από λίγες ημέρες από τη ζωή. Με τη σύζυγό του Αννα Κούμπα είχαν υποδεχθεί 200 περίπου καλεσμένους, το αφαν γκατέ του ναυτιλιακού lobby και της επιχειρηματικής ζωής. 
Στα τελευταία ένδοξα καλέσματα που δόθηκαν στην Αίγλη,κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τον Μάρτιο του 2020, ήταν το μυθικό γαμήλιο δείπνο που παρέθεσε η οικογένεια του Λιβανέζου μεγιστάνα Χασάν Γκαντούρ για τον γάμο της κόρης του Νούρα με τον γόνο της οικογένειας Πετζετάκι, Άρη Σαρλή. Η Φαίη Βαλλίδη είχε δημιουργήσει ένα ονειρικό σκηνικό για τους νεονύμφους και τους 80 περίπου καλεσμένους τους, μετά τον πολιτικό τους γάμο στο δημαρχείο της Αθήνας, με φωτογραφίες που βλέπουν αποκλειστικά το φως της δημοσιότητας σήμερα στην «Espresso».
Αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής ζωής εδώ και έναν αιώνα



Από το 1904 μέχρι και σήμερα, η Αίγλη Ζαππείου αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής ζωής της Αθήνας.

Στις αρχές του 20ού αιώνα, το Ζυθεστιατόριον η Αίγλη συνδέθηκε με τη μικρή Αθήνα της belle epoque και των Βαλκανικών Πολέμων.

Στην εποχή του Μεσοπολέμου και τα μεταπολεμικά χρόνια «σημάδεψε» την κοινωνική ζωή και την καθημερινότητα των Αθηναίων, αποτελώντας έναν κοινωνικό-δημόσιο χώρο με διαστρωματική εμβέλεια.

Στα τραπεζάκια της Αίγλης, «το πλέον απολαυστικόν κέντρον των Αθηνών», όπως έλεγε χαρακτηριστικά μία διαφήμιση της εποχής, συγκεντρώνονταν λόγιοι, καλλιτέχνες και απλοί καθημερινοί άνθρωποι, για να απολαύσουν τον καφέ ή την πορτοκαλάδα τους.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1910 λειτούργησε ο κινηματογράφος της Αίγλης, ένας από τους πρώτους θερινούς που λειτούργησαν στην Αθήνα. Last but not least, η Αίγλη Ζαππείου αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό «σκηνικό» για αυθεντικές εικόνες της παλιάς Αθήνας, που μας τις θυμίζουν πολλές από τις ασπρόμαυρες ελληνικές ταινίες που γυρίστηκαν εκεί


 
Top