« Ω Θεέ μου, τί απίθανος μέρος…! Γιατί άργησα τόσο να έρθω»:
Αυτά τα λόγια αναφώνησε ενθουσιασμένος και συγκινημένος συνάμα, έχοντας σηκώσει τα χέρια ψηλά και κοιτώντας προς το ουρανό, ο Σον Κόνερι, όταν αντίκρυσε για πρώτη φορά στη ζωή του, από κοντά, τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. Ήταν Ιανουάριος του 2001 και ο σπουδαίος ηθοποιός, ο καλύτερος Τζέιμς Μποντ όλων των εποχών βρισκόταν ενώπιον του κορυφαίου μνημείου της αρχαίας ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και του παγκόσμιου πολιτισμού, έχοντας στο πλευρό του τον διεθνούς φήμης Έλληνα καλλιτέχνη και στενό του φίλο Βαγγέλη Παπαθανασίου αλλά και τον σκηνοθέτη και σύζυγο της αείμνηστης Μελίνας Μερκούρη Ζυλ Ντασσέν.

Η πρώτη εκείνη επίσκεψή του στην Ελλάδα, η οποία έγινε με την αφορμή των εγκαινίων της έκθεσης της ζωγράφου συζύγου του Μισλίν Ροκμπρίν – Κόνερι, στον πολυχώρο «Αθηναϊς», στάθηκε αρκετή για να κάνει τον διάσημο και πολυταξιδεμένο ηθοποιό να ερωτευτεί ακαριαία την Ελλάδα, την ιστορίας της, τα μνημεία της, τις μοναδικές ομορφιές της. Κατά την διάρκεια της διαμονής του στη χώρα μας, εξάλλου, είχε την ευκαιρία να ξεναγηθεί επίσης στους εντυπωσιακούς αρχαιολογικούς χώρους των Δελφών και της Αρχαίας Ολυμπίας αλλά και να μυηθεί στην κατανυκτική ατμόσφαιρα του Αγίου Όρους.

Το σπινθηροβόλο εκείνο βλέμμα του, ωστόσο, που έλαμψε όταν πρωτοαντίκρισε, με κομμένη την ανάσα, τον Παρθενώνα ξεπερνούσε ακόμη και τις καλύτερες σκηνές του θρυλικού πράκτορα Τζέϊμς Μποντ που με τόση επιτυχία υποδύθηκε επί σειρά ετών.

Ο ενθουσιασμένος Σον Κόνερι ανάμεσα στον Βαγγέλη Παπαθανασίου και τον Ζυλ Ντασέν που τον συνόδευσαν στην παρθενική του επίσκεψη στην Ακρόπολη

Και φυσικά δεν μπορούσε να μην ξαφνιαστεί δυσάρεστα από την απουσία των Γλυπτών αριστουργημάτων που έλειπαν από την θέση τους. Φρόντισε μάλιστα να περάσει, σε ολόκληρο τον κόσμο, ένα ηχηρό μήνυμα για την επιστροφή τους: «Η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα θα πρέπει να είναι ένας κοινός σκοπός όλων των χωρών που θα συμμετάσχουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004. Μέχρι να ξεκινήσουν οι Αγώνες πρέπει να βρίσκονται στη θέση τους, εκεί που ανήκουν» θα δηλώσει με έμφαση στους δημοσιογράφους συμπληρώνοντας: « Οι Βρετανοί είχαν τα Γλυπτά για δύο αιώνες. Τώρα πρέπει να τα επιστρέψουν».

Ο κορυφαίος ηθοποιός είχε συζητήσει διεξοδικά, λίγο νωρίτερα, το σημαντικό θέμα των Γλυπτών με τον τότε υπουργό Πολιτισμού κ. Ευάγγελο Βενιζέλο τον οποίο είχε διαβεβαιώσει πως θα στηρίξει με όλες του τις δυνάμεις το δίκαιο αίτημα της Ελλάδας.


Ο Σον Κόνερι με την σύζυγό του σε γνωστή ψαροταβέρνα της Γλυφάδας


Τρία χρόνια αργότερα, λίγους μήνες πριν την επίσημη έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ο Σον Κόνερι θα βρεθεί και πάλι στην Αθήνα, θα επισκεφθεί τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις ενώ θα έχει, παράλληλα, μία θερμή συνάντηση με την επικεφαλής του Οργανισμού Αθήνα 2004 κ. Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη. «Είμαι σίγουρος ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας θα είναι μια τεράστια επιτυχία, θα είναι διαφορετικοί γιατί η Ελλάδα είναι διαφορετική» είχε προβλέψει ο ίδιος τότε.

Τα λαμπερά εγκαίνια της έκθεσης της συζύγου του

Εκείνο το χειμωνιάτικο βράδυ του Γενάρη του 2001 η περιοχή του Βοτανικού, η οποία είναι συνήθως ήσυχη τις νυχτερινές ώρες, έσφυζε από κίνηση, ζωή, φωνές και λαμπερές παρουσίες. Έξω από το εντυπωσιακό κτίριο του πολυχώρου «Αθηναϊς» γινόταν το αδιαχώρητο με περίπου 2000 κόσμου να περιμένει μέσα στο κρύο και τη βροχή. 

Επισήμως, το τιμώμενο πρόσωπο της βραδιάς ήταν η Μισλίν Ροκμπρίν – Κόνερι, η οποία παρουσίαζε τα νέα ζωγραφικά της έργα στο πλαίσιο μιας νέας έκθεσης. 

Αναμφισβήτητος πρωταγωνιστής της βραδιάς, όμως, όσο άδικο κι αν ήταν αυτό για την ζωγράφο, ήταν ο πασίγνωστος σύζυγό της – ανάμεσα στα έργα της υπήρχαν και δύο πορτρέτα του - ο ένας και μοναδικός Σον Κόνερι που πατούσε για πρώτη φορά το πόδι του ελληνικό έδαφος.

Ο Σον Κόνερι στο πλευρό της συζύγου του στα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής με έργα της που φιλοξενήθηκε στην Αθήνα

Όσες προσπάθειες κι αν έκανε ο ίδιος εκείνο το βράδυ να «παίξει» δεύτερο ρόλο, αποδείχτηκαν άκαρπες. Όλα τα βλέμματα, όλες οι κάμερες, όλα τα φλας ήταν κολλημένα επάνω του καθ’ όλη την διάρκεια των εγκαινίων. Φορώντας ένα κομψό κοστούμι και παρά τα 71 του, τότε, χρόνια εντυπωσίασε τους πάντες με την απαράμιλλη, διαχρονική γοητεία του, το ευγενικό χαμόγελο του, εκείνο το αινιγματικό χαμόγελο που έχει ταυτιστεί με τον δαιμόνιο Πράκτορα 007. Η Αθήνα υποδέχτηκε τον καλύτερο Τζέιμς Μποντ όλων των εποχών με ενθουσιασμό, θαυμασμό και πολύ αγάπη.

Η πανέμορφη εξοχική κατοικία του Σον Κόνερι στο Πόρτο Χέλι


Η εξοχική βίλα στο Πόρτο Χέλι

Την ολόθερμη αυτή υποδοχή σε συνδυασμό με τα υπέροχα ελληνικά τοπία που τον μάγεψαν κατά την διάρκεια της επίσκεψής του στη χώρα μας ήταν, προφανέστατα, ο λόγος που του δημιούργησαν την επιθυμία να αποκτήσει το δικό του προσωπικό καταφύγιο στην χώρα μας, όπως εξάλλου έχουν κάνει και αρκετοί ακόμη σταρ του Χόλιγουντ. 

Ανάθεσε λοιπόν στους συνεργάτες του να του βρουν μία βίλα στο Πόρτο Χέλι, μια περιοχή με πολλά πλεονεκτήματα, προκειμένου να απομονώνεται και να ξεκουράζεται όταν δεν βρίσκεται στο φως της δημοσιότητας. 

Το σπίτι βρέθηκε, ο Σον Κόνερι το αγόρασε και κάπως έτσι πραγματοποίησε ένα μεγάλο του όνειρο: να αποκτήσει ένα μικρό κομμάτι γης στην Ελλάδα, την χώρα που ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά!   
 
Top