Η ΠΕΝΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΣΤΟΠ ΣΤΗΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ
ΕΞΟΦΘΑΛΜΑ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ Η ΣΤΑΣΗ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ
Δελτίο Τύπου
Πρόσφατα με αναλυτικό έγγραφό μας επισημάναμε μια σειρά χρονίζοντα προβλήματα που αφορούν τον κλάδο μας και όλους τους Ναυτεργάτες σε Ακτοπλοϊκά πλοία αλλά και στην Πορθμειακή γραμμή του Αργοσαρωνικού.
Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει παραπάνω από 15 μέρες από την καταγγελία – αναφορά της ΠΕΝΕΝ την οποία έκανε ο Πρόεδρός μας στον κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά, με αγανάκτηση διαπιστώνουμε ότι η αρμόδια Λιμενική αρχή του Πειραιά εξακολουθεί κατά περίεργο τρόπο να αδρανεί για την αντιμετώπιση και αποκατάσταση αυτών των προβλημάτων.
Ειδικότερα η καταγγελία μας που αφορούσε την άμεση αποκατάσταση των Ναυτόπαιδων σε Ακτοπλοϊκά πλοία, ενώ διενεργήθηκε έλεγχος και διαπιστώθηκε η αντικανονικότητα στην επάνδρωση σε μια σειρά πλοίων, κατά προκλητικό τρόπο οι υπηρεσίες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά έως και σήμερα δεν έχουν επιβάλει όπως οφείλουν από την κείμενη νομοθεσία την πρόσληψη και απασχόληση των Ναυτόπαιδων που προβλέπονται από το Π.Δ 177/74!!
Αναφορικά με τις παραβιάσεις των ωραρίων εργασίας στην Πορθμειακή γραμμή του Αργοσαρωνικού διαπιστώνουμε την ίδια ολιγωρία των αρχών να ενεργήσουν και να εφαρμόσουν τα προβλεπόμενα από την νομοθεσία.
Ειδικότερα τα πλοία αυτά όταν και όποτε εκτελούν 4ο δρομολόγιο εντός της ίδιας μέρας (αυτό συμβαίνει τις Κυριακές, μέρες αργιών κ.λπ) υπάρχει καταφανέστατη παραβίαση στα ωράρια εργασίας που ισχύουν για τα Πορθμειακά πλοία όλης της χώρας μας.
Παράλληλα οι υπηρεσίες του Κ.Λ. Πειραιά αντί να ελέγξουν την ώρα προσέλευσης του πληρώματος για την έναρξη των δρομολογίων και την λήξη της εργασίας τους, εξετάζουν κατά παράδοξο τρόπο τα εγκεκριμένα δρομολόγια κάνοντας σκόπιμα πως αγνοούν ότι τα πλοία αυτά προκειμένου να εκτελέσουν τα προγραμματισμένα δρομολόγια απαιτείται σημαντικός και επαρκής χρόνος προετοιμασίας (όπως είναι η λειτουργία της μηχανής, ο καθαρισμός των πλοίων, η φόρτωση των οχημάτων στα πλοία και η επιβίβαση εκατοντάδων επιβατών). Ο χρόνος προσέλευσης του πληρώματος είναι τουλάχιστον 1,5 ώρα πριν την αναχώρηση των δρομολογίων του κάθε πλοίου.
Το απίστευτο και σκανδαλώδες είναι ότι αυτά λαμβάνουν χώρα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά μπροστά στο λιμενικό φυλάκιο, δίπλα ακριβώς είναι το Α΄ Λιμενικό Τμήμα και ακόμη πιο δίπλα το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά!!!
Οι ανωτέρω εν συνόλω συγκαλύπτουν την πρωτοφανή αυτή κατάσταση δημιουργώντας εύλογα και σοβαρά ερωτηματικά για τον ρόλο που έχουν ταχθεί να υπηρετήσουν…….
Παρόμοια είναι η εικόνα όταν πλοία αυτής της γραμμής μεταφέρουν καύσιμα (οχληρά). Χαρακτηριστικό παράδειγμα το δρομολόγιο του πλοίου «ΑΧΑΙΟΣ» στις 13/7/2016 με μεταφορά οχημάτων καυσίμων. Η έναρξη εργασίας ήταν 7.15 π.μ και η λήξη 9.15 μ.μ!!!!
Επίσης το δρομολόγιο του ίδιου πλοίου που έχει προγραμματισθεί για τις 15/7/2016 έχει έναρξη εργασίας 7.15 π.μ και λήξη περί την 10η βραδινή!!!
Το αυταπόδεικτο και αυτονόητο, που βγάζει μάτι, προσπαθούν οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες να το αποσιωπήσουν προκαλώντας την δικαιολογημένη οργή όλων των Ναυτεργατών οι οποίοι βλέπουν να παίζεται ένα κακόγουστο και στημένο παιχνίδι το οποίο εκθέτει ανεπανόρθωτα τις Λιμενικές αρχές, το ΥΝΑ και την πολιτική ηγεσία.
Επειδή η ΠΕΝΕΝ, που οι παρεμβάσεις της δεν είχαν και δεν έχουν διακοσμητικό ή επικοινωνιακό χαρακτήρα και ουδεμία σχέση έχει με το μοντέλο που εκφράζει το εργοδοτικό κατεστημένο της ΠΝΟ και ούτε ακολουθεί τον δρόμο του γραφειοκρατικού κομματικού συνδικαλισμού, θέλει να επισημάνει για τελευταία φορά τα παρακάτω που αφορούν την γραμμή του Αργοσαρωνικού.
Επιβάλλεται η άμεση κατάργηση του 4ου δρομολογίου όσων πλοίων συνεχίζουν να το εκτελούν και αυτό διότι: Παραβιάζονται ασύστολα τα ωράρια εργασίας, δεν τηρείται η ώρα διακοπής όπως κατοχυρώνεται στην ΣΣΕ, οι αφιξοαναχωρήσεις των πλοίων ιδιαίτερα την θερινή περίοδο πραγματοποιούνται σε χρόνο που εγκυμονεί κίνδυνο για την ασφάλεια του πληρώματος και των επιβατών.
Η εκτέλεση δρομολογίων με 15ωρα και 16ωρα, είτε το θέλουν είτε όχι, θα τερματισθεί!!
Σημειώνουμε ότι οι αυξομειώσεις στην ταχύτητα των πλοίων όπως έχουμε αναφέρει δεν επηρεάζουν τον χρόνο εκτέλεσης των δρομολογίων.
Ταυτόχρονα πρέπει να εξετασθεί μαζί με όλα τα παραπάνω ότι η συχνότητα των δρομολογίων, ο αριθμός των επιβατών που διακινούνται αλλά και των μεταφερομένων οχημάτων επιβάλουν την αύξηση στην επάνδρωση των πλοίων αυτών, τόσο στο βοηθητικό προσωπικό όσο και στο πλήρωμα του καταστρώματος,έτσι ώστε αυτή να καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες.
Από αυτήν την σκοπιά η επανεξέταση του νομοθετικού πλαισίου για την γραμμή του Αργοσαρωνικού είναι ζήτημα εξαιρετικά επείγουσα.
Επίσης θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι οι αλχημείες συγκεκριμένων εταιριών π.χ την Παρασκευή έως το μεσημέρι να αναστέλλουν το 4ο δρομολόγιο και το βράδυ της ίδιας ημέρας να το ανακοινώνουν, δείχνει ένα επικίνδυνο και τριτοκοσμικό τρόπο επιχειρηματικής δράσης που δεν γνωρίζουμε εάν πιστεύουν ότι ξεγελούν και εξαπατούν τις υπηρεσίες του ΥΝΑ, το σίγουρο όμως είναι ότι δεν πρόκειται να κοροϊδέψουν τους Ναυτεργάτες που είναι θύματα της εφοπλιστικής αυθαιρεσίας που υπόκεινται στην εντατικοποίηση, στην υπερεργασία, στα επιβαρυμένα έως εξοντωτικά ωράρια εργασίας και προφανώς δεν θα έχουν καμιά συναίνεση από την πλευρά της ΠΕΝΕΝ.
Ουδεμία επίσης παρέμβαση και έλεγχος έχει γίνει αναφορικά με τα προβλήματα της νυκτερινής απασχόλησης που παρατηρούνται σε συγκεκριμένα πλοία της Ακτοπλοΐας αλλά και του γενικευμένου προβλήματος της παραβίασης της Δ.Σ 180 σχετικά με τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης στα Ακτοπλοϊκά πλοία. Το ίδιο ισχύει με πλοία που καθυστερούν επί μήνες την καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών.
Σε κάθε περίπτωση εάν σε όλα τα παραπάνω δεν υπάρξει τις αμέσως επόμενες μέρες συμμόρφωση από την πλευρά των Ακτοπλοϊκών εταιριών, η ΠΕΝΕΝ σχεδιάζει και θα πραγματοποιήσει αγωνιστικές κινητοποιήσεις για να επιβάλει την εφαρμογή της ναυτικής νομοθεσίας και τις ΣΣΕ εκεί και όπου αυτή παραβιάζεται.
Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΝΑ, οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες καλούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Με εντολή Διοίκησης
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Νταλακογεώργος Αντώνης Κροκίδης Νικόλαος