Το αναπτυξιακό πρόγραμμα και η μελέτη διαχείρισης (master plan) του λιμένα Πειραιά, που παρουσιάστηκε πρόσφατα από τη διοίκηση του ΟΛΠ στην περιφέρεια, στους παραλιμένιους δήμους και σε εκπροσώπους φορέων, βρίσκεται αυτές τις ημέρες στο επίκεντρο συζητήσεων, συσκέψεων και διαβουλεύσεων φορέων και χρηστών του λιμανιού.
Οι ημερομηνίες που θα πρέπει να καταθέσουν τις προτάσεις-παρατηρήσεις τους «πιέζουν», καθώς ο ΟΛΠ με επιστολή τούς ενημέρωσε ότι μέχρι τις 7 Φεβρουαρίου θα πρέπει να έχουν στείλει τις παρεμβάσεις τους, οι οποίες ωστόσο δεν έχουν δεσμευτικό αλλά γνωμοδοτικό χαρακτήρα.
Σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης ο Οργανισμός είναι υποχρεωμένος μέσα στον Φεβρουάριο να καταθέσει το ολοκληρωμένο σχέδιο για έγκριση στην ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) που υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», θα είναι δύσκολο να τηρηθεί το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, καθώς οι φορείς δεν φαίνεται να προλαβαίνουν να ετοιμαστούν και να απαντήσουν μέχρι την Τετάρτη, αφού ειδικά οι δημοτικές αρχές είναι υποχρεωμένες να ενημερώσουν σχετικά και τα δημοτικά τους συμβούλια, γεγονός που πιθανότατα τους οδηγεί στο αίτημα προς τον ΟΛΠ κι άλλης χρονικής παράτασης.
Από την άλλη την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου θα συμμετέχουν σε ανοιχτή διαβούλευση που διοργανώνει η Δημόσια Αρχή Λιμένος (ΔΑΛ), όπως έχει δικαίωμα να κάνει βάσει του νόμου 4389, στην οποία καλεί όλους τους φορείς και τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να συζητήσουν για το master plan και στη συνέχεια να καταγράψουν όσα θα προκύψουν από τη διαβούλευση (θετικά και αρνητικά).
Το υλικό που θα συγκεντρωθεί θα αποσταλεί τόσο στη Γενική Γραμματεία Λιμένων όσο και στον ΟΛΠ.
Οι πρώτες προσεγγίσεις του master plan, τόσο από την Αντιπεριφέρεια Πειραιά όσο και από τις δημοτικές αρχές (Πειραιάς- Κερατσίνι-Δραπετσώνα-Πέραμα-Σαλαμίνα), απ’ ό,τι μαθαίνουμε περιέχουν έντονο προβληματισμό καθώς εκφράζoνται πολλοί και διαφορετικοί φόβοι. Καταγράφονται μεν θετικά σημεία, ταυτόχρονα όμως επισημαίνονται και αρκετοί κίνδυνοι-απειλές.
Οπως ο φόβος ότι κάποια από τα έργα που συμπεριλαμβάνονται στο master plan θα προσθέσουν κι άλλα βάρη (κυκλοφοριακά προβλήματα, ηχορυπάνσεις κ.ά.) σε ήδη επιβαρημένες περιοχές όπως το Πέραμα και το Κερατσίνι.
Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο εκπροσώπου φορέα στην «Εφ.Συν.» ότι για πολύ μεγάλα έργα που προγραμματίζονται δεν έχουν γίνει κυκλοφοριακές μελέτες, ενώ κάποιες από τις παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν στο κεντρικό λιμάνι θα επιβαρύνουν την πόλη του Πειραιά με επιπλέον ατμοσφαιρική ρύπανση.
Κύκλοι του Πειραιά μιλώντας στην «Εφ.Συν.» υπογράμμιζαν ότι ο μεγάλος κίνδυνος που προκύπτει είναι η πόλη που θα φτιαχτεί εσωτερικά του λιμανιού (ξενοδοχεία, καταστήματα κ.ά.) να μην επικοινωνεί με την έξω πόλη, άρα η σχέση λιμάνι-πόλη να είναι ετεροβαρής.
Εντύπωση επίσης προκαλεί το γεγονός ότι στο αναπτυξιακό πρόγραμμα δεν υπάρχει καμία αναφορά για το ιστορικό κτίριο (SILO, κατασκευάστηκε το 1936 και χρησίμευε για αποθήκη σιτηρών), που προοριζόταν να γίνει Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων και να στεγάσει περίπου 2.000 αρχαιότητες που εντοπίστηκαν στις ελληνικές θάλασσες.
Αποτελεί μάλιστα το μοναδικό κτίριο που η μετατροπή του σε μουσείο μνημονεύεται ρητά στη Σύμβαση Παραχώρησης και στα παραρτήματά της.
via
Οι ημερομηνίες που θα πρέπει να καταθέσουν τις προτάσεις-παρατηρήσεις τους «πιέζουν», καθώς ο ΟΛΠ με επιστολή τούς ενημέρωσε ότι μέχρι τις 7 Φεβρουαρίου θα πρέπει να έχουν στείλει τις παρεμβάσεις τους, οι οποίες ωστόσο δεν έχουν δεσμευτικό αλλά γνωμοδοτικό χαρακτήρα.
Σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης ο Οργανισμός είναι υποχρεωμένος μέσα στον Φεβρουάριο να καταθέσει το ολοκληρωμένο σχέδιο για έγκριση στην ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) που υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας.
Coffee Berry, στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου 31, στον Πειραιά! |
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», θα είναι δύσκολο να τηρηθεί το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, καθώς οι φορείς δεν φαίνεται να προλαβαίνουν να ετοιμαστούν και να απαντήσουν μέχρι την Τετάρτη, αφού ειδικά οι δημοτικές αρχές είναι υποχρεωμένες να ενημερώσουν σχετικά και τα δημοτικά τους συμβούλια, γεγονός που πιθανότατα τους οδηγεί στο αίτημα προς τον ΟΛΠ κι άλλης χρονικής παράτασης.
Από την άλλη την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου θα συμμετέχουν σε ανοιχτή διαβούλευση που διοργανώνει η Δημόσια Αρχή Λιμένος (ΔΑΛ), όπως έχει δικαίωμα να κάνει βάσει του νόμου 4389, στην οποία καλεί όλους τους φορείς και τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να συζητήσουν για το master plan και στη συνέχεια να καταγράψουν όσα θα προκύψουν από τη διαβούλευση (θετικά και αρνητικά).
Το υλικό που θα συγκεντρωθεί θα αποσταλεί τόσο στη Γενική Γραμματεία Λιμένων όσο και στον ΟΛΠ.
Οι πρώτες προσεγγίσεις του master plan, τόσο από την Αντιπεριφέρεια Πειραιά όσο και από τις δημοτικές αρχές (Πειραιάς- Κερατσίνι-Δραπετσώνα-Πέραμα-Σαλαμίνα), απ’ ό,τι μαθαίνουμε περιέχουν έντονο προβληματισμό καθώς εκφράζoνται πολλοί και διαφορετικοί φόβοι. Καταγράφονται μεν θετικά σημεία, ταυτόχρονα όμως επισημαίνονται και αρκετοί κίνδυνοι-απειλές.
Οπως ο φόβος ότι κάποια από τα έργα που συμπεριλαμβάνονται στο master plan θα προσθέσουν κι άλλα βάρη (κυκλοφοριακά προβλήματα, ηχορυπάνσεις κ.ά.) σε ήδη επιβαρημένες περιοχές όπως το Πέραμα και το Κερατσίνι.
Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο εκπροσώπου φορέα στην «Εφ.Συν.» ότι για πολύ μεγάλα έργα που προγραμματίζονται δεν έχουν γίνει κυκλοφοριακές μελέτες, ενώ κάποιες από τις παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν στο κεντρικό λιμάνι θα επιβαρύνουν την πόλη του Πειραιά με επιπλέον ατμοσφαιρική ρύπανση.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ |
Κύκλοι του Πειραιά μιλώντας στην «Εφ.Συν.» υπογράμμιζαν ότι ο μεγάλος κίνδυνος που προκύπτει είναι η πόλη που θα φτιαχτεί εσωτερικά του λιμανιού (ξενοδοχεία, καταστήματα κ.ά.) να μην επικοινωνεί με την έξω πόλη, άρα η σχέση λιμάνι-πόλη να είναι ετεροβαρής.
Εντύπωση επίσης προκαλεί το γεγονός ότι στο αναπτυξιακό πρόγραμμα δεν υπάρχει καμία αναφορά για το ιστορικό κτίριο (SILO, κατασκευάστηκε το 1936 και χρησίμευε για αποθήκη σιτηρών), που προοριζόταν να γίνει Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων και να στεγάσει περίπου 2.000 αρχαιότητες που εντοπίστηκαν στις ελληνικές θάλασσες.
Αποτελεί μάλιστα το μοναδικό κτίριο που η μετατροπή του σε μουσείο μνημονεύεται ρητά στη Σύμβαση Παραχώρησης και στα παραρτήματά της.
via